Marketing în Direct: Cum să reții clientul și să dublezi profitul
Perfecționarea experienței consumatorului (hai să nu mai vorbim doar de ‚imbunatatire’) este una dintre modalități. Nicholas J. Webb a cercetat în mod extensiv acest subiect pentru că el consideră că perfecționarea relației cu clientul este esența afacerilor în ziua de azi. Crezul lui este că viitorul inovației nu ține de crearea unui obiect care să-i ia ochii, ci de experiență cu care îl îmbogățești pe client, dând ca referință exemplul UBER. Compania aceasta nu a reinventat taximetria, ci mai degrabă felul în care clientul interacționează cu serviciul de închiriere a transportului.
Iată cei 2 pași recomandați de Nicholas J. Webb pentru crearea unei conexiuni profunde și de lungă durată cu clientul:
1. Înțelege-ți consumatorul
Uită de demografie! În loc să îți canalizezi atenția asupra venitului, rasei, sexului și vârstei, analizează în profunzime ce iubește-urăște și ce țeluri are clientul tău. Această presupune să ai o conversație plină de înțeles, de la om la om; întreabă-l despre experiențele sale anterioare cu concurență ta și învață de la client care este definiția lui despre succes.
2. Înainte de prima impresie, mai e una
Webb spune că majoritatea afacerilor pot clasifica experiența clientului cu produsul/serviciul în 3 puncte “tactile”:
Înainte de contactul direct – marketarea, social media, blogul și referințele din gură-în-gură, creează deja cadrul pentru așteptările consumatorului legat de experiența cu brandul (o putem numi și prejudecată)
Primul contact direct – interacțiunea inițială cu produsul, echipă și locația firmei tale. “80% din impresia permanență a clientului despre ține își are originile în acel prim contact”, spune Webb.
Experiența propriu-zisă – “Trebuie să te menții un observator activ constant și să te uiți mereu după indicii care pot trăda o conexiune ratată cu clientul” pentru că experiențele negative sunt trăite și mai intens de către clienți.
Specialistul nr 1 în Social Media din Marea Britanie, Zoe Cairns, care vine pentru prima oară la București pe 29 Septembrie’16 la cea de-a 8a ediție a Conferinței „Marketing în Direct”, afirmă că cei 3 pași esențiali pentru client sunt și obiectivele pe care o companie trebuie să și le seteze în raport cu acesta: Know /Like / Trust.
Alături de Zoe Cairns, la „Marketing în Direct” vin încă 10 speakeri (Daniela Tudor-Consultant în Comunicare și Branding Personal, Marian Alecsiu-Co-fondatorul F64, Oana Sav-Chartered Marketer, Stela Toderascu Senior Manager Commercial Marketing Avon, Alexandru Negrea-Consultant Social Media, Denis Todirică-co-fondator Glazeon, Rareș Bănescu-CEO retargeting.bîz, Alex Dona-Owner-ul Infant Media, Mihaela Tatu – fost om de televiziune, actualmente Trainer acreditat ANC, Mirela Bucovicean – fondator Molecule F) și, pe post de moderator, Laura Dragomir-expertul în Comunicare & Public Speaking, specialiști care pe durată întregii zile de 29 Septembrie’16 vor face lumină în acest domeniu despre care poetul anglo-american T.S. Eliot ar fi putut spune că „Te distrage de la distracție prin chestii distractive”.