Marca pe care o preferam
Marcile pot fi individuale cand se
folosesc de o singura firma, sau colective, cand apartin unei asociatii si ale caror produse sau servicii intrunesc anumite standarde de calitate si cerinte fixate de membrii asociatiei.
Marca de certificare indica faptul ca produsele sau serviciile pentru care este utilizata sunt garantate de titularul marcii in ceea ce priveste calitatea, materialul, modul de fabricatie.
Marca ofera protectie proprietarului marcii prin asigurarea unui drept de folosire exclusiv pentru produsele si/sau serviciile protejate. Drepturile asupra marcii pot fi cesionate. Perioada de protectie este pentru o durata de 10 ani de la data constituirii depozitului national reglementar, iar la cererea titularului marca poate fi reinnoita cu plata taxelor aferente.
Pentru firma, Marca reprezinta un mijloc de a cuceri si a pastra clientul. Marca asigura succesul firmei fiind un element esential de strategie, contribuind atat la cresterea profitului cat si la deosebirea produselor si serviciilor firmei de cele ale concurentei.
Pentru consumator, Marca reprezinta un mod comod de a identifica o categorie de produse si servicii care i-a fost recomandata sau pe care experienta personala l-a determinat sa o prefere altor produse sau servicii de aceeasi natura. Marca este o imagine pe care o cumpara consumatorul. Aceasta imagine il hraneste spiritual si fizic, il imbraca, cu ea se plimba si o parcheaza in garaj, il spala si are grija de el; aceasta imagine este casa lui, cu ea adoarme in gand si poate sa traiasca si s-o iubeasca toata viata. Marca pe care o prefera, il face sa devina fanul ei, il face sa astepte pauza publicitara ca sa vada spotul la Marca preferata, fara a se mai duce la toaleta sau sa ajunga pana la bucatarie. Sau, il poate face sa se duca la frigiderul lui sa-si ia imaginea berii preferate.
Marca preferata il face pe consumator sa nu mai simta ca este singur, il face sa se identifice cu ea, sa ia din personalitatea ei, sa-i schimbe mentalitatea, putandu-i conduce si satisface nevoile.
Marca trebuie sa inglobeze toate caracteristicile produsului, trebuie sa atraga segmentul de piata pentru care a fost construita, sa fie puternica si sa aiba personalitate.
Produsul trebuie sa fie si el de calitate, deoarece nu poti construi o Marca puternica pe un produs care nu are calitatile necesare satisfacerii nevoilor consumatorului vizat.
Ca produsul sa fie puternic are nevoie ca imaginea sa-i fie alcatuita dintr-o sigla puternica si un slogan cu un mesaj puternic. Sa fie cat mai consecventa pe piata si sa reziste cat mai mult timp, ca sa ofere o perceptie cat mai larga asupra produsului, urmand ca el sa fie asociat mai rapid cu Marca.
P.S. Acest banc cred ca se potriveste temei noastre.
Vezi o super-tipa la o petrecere. Mergi direct la ea sa-i spui: „Sunt capabil!”. asta e Marke-ting direct.
Esti la o petrecere cu un grup de prieteni si vezi o super tipa. Unul dintre prietenii tai se apropie de ea si aratandu-te cu degetul spune: „E capabil”. Asta este Publicitate.
Vezi o super-tipa la petrecere. Mergi direct la ea si-i ceri numarul de telefon. A doua zi o suni si-i spui: „Buna, sunt capabil!”. Asta este Telemarketing.
Esti la un chef si vezi o super-tipa. Iti aranjezi tinuta, iti indrepti cravata, mergi spre ea si-i oferi ceva de baut. Deschizi apoi usa pentru ea, ii ridici galant poseta daca o scapa, te oferi s-o conduci acasa cu masina si apoi ii spui: „Apropo, sunt capabil!”. Asta este Public Relations.
In sfarsit, esti la o petrecere si vezi o super-tipa. Ea se indreapta spre tine si o auzi spunand, „Am auzit ca esti capabil!”. Asta este recunoasterea Marcii.