Managerii de Resurse Umane stau foarte bine la nivel emotional
Conform studiului 72,7% dintre respondenti au un EQ ridicat si foarte ridicat. Dintre acestia 56.82% dintre manageri au un coeficient general al inteligentei emotionale ridicat, iar 15.91% dintre acestia au un nivel forte. Restul de 27.27% dintre respondenti au un nivel de inteligenta emotionala mediu. In urma studiului, Partners Consulting a determinat si competentele cheie necesare pentru exercitarea profesiei de HR. Conform analizei acestea sunt: Constiinciozitatea, Constientizarea emotiilor, Dezvoltarea celorlalti, Orientarea spre servicii, Comunicarea si Managementul conflictelor. Majoritatea respondentilor detin toate competentele la nivel forte, singura exceptie fiind Managementul conflictelor, care este la nivel ridicat.
Materialul a fost realizat pe baza analizei rezultatelor obtinute de 132 responsabili HR, dintre care 112 femei (85%) si 20 barbati (15%) din companii romanesti mari si multinationale, din industrii cum ar fi: Servicii bancare si de asigurari, Industria Farmaceutica, Birotica si papetarie, IT si Telecomunicatii.
Culegerea datelor si prelucrarea lor au fost efectuate utilizand Go smart – un produs Partners Consulting destinat cunoasterii, evaluarii si dezvoltarii Inteligentei Emotionale. Pentru evaluare s-a folosit un chestionar de 84 de intrebari care analizeaza 20 de competente (distribuite in patru domenii: intrapersonal si interpersonal, de constientizare si control) ce compun inteligenta emotionala, dupa un model propus de psihologul american Daniel Goleman.