Manageri neincrezatori
Rezultatele pollului arata ca o treime din cei intervievati nu au incredere in planul pe care l-au conceput. Ba mai mult, patru din zece manageri, considera ca acesta nu e credibil, si se indoiesc ca o sa faca fata situatiilor create de contextul economic. In plus, aproape doua treimi dintre companiile vizate nu depun eforturi suplimentare pentru a se salva de consecintele crizei. Booz & Company a mai descoperit ca exista o discrepanta intre planurile de afaceri si bilantul economic real al companiei.
Astfel, au fost identificate patru categorii in care se incadreaza companiile chestionate: puternice – atat financiar cat si competitiv, stabile – adica financiar puternice dar mai putin competitive, incordate – cele care sunt financiar la pamant, dar puternice pe partea de competitivitate si a patra categorie este a celor in cadere – atat financiar cat si competitiv.
Aproape o treime dintre manageri au recunoscut ca strategia lor de afaceri este mai putin agresiva decat inainte. Firma de consultanta care a facut studiul ii indeamna pe lideri sa se concentreze mai mult pe costuri, decat pe oportunitatile de consolidare a competitivitatii.
Studiul mai arata ca preocuparile eco sunt ultimele pe listele companiilor, iar patru din zece manageri recunosc ca acestea vor fi din ce in ce mai ignorate.
Liderii se arata optimisti. Mai mult de jumatate considera ca in urma crizei, companiile lor vor avansa pe scara competitivitatii. Cat despre puterea financiara, acestia se arata la fel de optimisti. Aproape trei sferturi considera ca vor creste. Doar un procent de 13% recunosc ca lucreaza pentru o companie slaba din acest punct de vedere.
Studiul se incheie cu trei indemnuri venite din partea Booz & Company:
- companiile sunt sfatuite sa aiba o imagine corecta asupra contextului si sa fie constienti de rolul pe care-l joaca in acesta;
- sa construiasca un plan de afaceri eficient;
- si in cele din urma, companiile sunt sfatuite sa aiba mai multa grija la partea de comunicare, atat la cea din interiorul companiei, cat si la cea catre exterior.
http://www.management-issues.com