Mall-uri pline… de spații goale
Cei care vor să-și deschidă un magazin și să aibă trafic mai mare decât la stradă, pot găsi oferte în toate marile centre comerciale ale Capitalei. Ofertele mall-urilor pentru chiriași diferă de la caz la caz, în funcție de prestigiul centrului comercial, de gradul de ocupare și de poziționare. Principala provocare este ca încasările să fie peste chiriile încă mari. Pentru toate spațiile însă, chiriașii trebuie sa vină încă de la început, cu mulți bani „de acasă”.
Toate mall-urile, fără nicio excepție, au probleme cu atragerea sau cu menținerea chiriașilor. Diferența este însă că dacă AFI Cotroceni atrage foarte repede noi chiriași, în general, un centru precum Plaza România stă cu unele spații goale 5-6 luni sau chiar ani de zile.
Pe de o parte, prezența într-un mall cu mai multe spații goale de mai mult timp poate presupune o mai ușoară negociere cu leasing managerul, o chirie mai mică, dar și un trafic mai redus. De cealaltă parte, pentru centrele cu spații care se ocupă repede, traficul e mai mare dar e mai greu de negociat și chiria e mai mare.
Citiți articolul integral pe Finanțiștii.ro