Mai multe gadget-uri deținute, mai mult timp petrecut online
Intervalul orar preferat de 90% dintre europeni posesori ai mai multor dispozitive pentru a naviga online este 17:30 – 21:00. 69% dintre europenii care dețin mai multe dispozitive conectate la Internet își petrec simultan timpul online și în fața televizorului în timpul serii. 49% dintre europeni sunt online între orele 6:00 și 10:00, în timp ce 89% sunt conectați la Internet pe timpul zilei, între orele 10:00 și 17:30, iar, în timpul nopții, 61% dintre europeni accesează Internetul.
Cu cât o persoană deține mai multe dispozitive de pe care se poate conecta la Internet, cu atât crește timpul petrecut online și scade timpul petrecut în fața televizorului. Astfel, europenii care dețin un televizor, un PC, un smartphone și o tabletă petrec, în medie, 21.8 ore pe săptămână online față de doar 13.2 dedicate săptămânal consumului TV.
Timpul din ce în ce mai ridicat alocat de europeni navigării pe Internet de pe diferite dispozitive este prilej de interacțiune frecventă cu brandurile în mediul online. Astfel, 45% dintre europeni afirmă că modul în care comunică un brand în mediul online le influențează opiniile în legătură cu brandul respectiv. 50% dintre europeni sunt dispuși să afle mai multe informații despre produsele care își fac publicitate online, în timp ce 33% dintre aceștia preferă să cumpere brandurile pe care le urmăresc pe rețelele sociale.
Numărul europenilor care dețin un telefon cu acces la Internet a crescut cu 42% față de 2010. 44% dintre europeni sunt în prezent deținători de smartphone. 50.9 milioane de europeni folosesc tabletele pentru a naviga pe Internet, iar timpul pe care aceștia îl petrec online de pe tabletă se ridică la 9.3 ore săptămânal.
138.6 milioane de europeni, adică o cincime din populația totală a Europei, folosesc activ trei dispozitive în consumul de media: televizorul, computer-ul personal și smartphone-ul sau tableta. 54% dintre aceștia sunt bărbați. 56.5% dintre europenii care folosesc mai multe dispozitive au vârsta cuprinsă între 16 și 34 de ani.
Studiul Mediascope a fost realizat în mai 2013 pe un eșantion de 51 700 de persoane.