Loialitate si retentie
Un factor important care contribuie la succesul companiei este atragerea, pastrarea si motivarea angajatilor performanti si depinde de masura in care compania reuseste sa identifice nevoile specifice ale acestor angajati, cu scopul satisfacerii lor. Importanta loializarii si pastrarii angajatilor valorosi a fost sustinuta in prezentarile lor de Alexandru Stan, Director de Asigurari la Banca Transilvania, Doru Dima, Directorul Regional pentru Europa de Est al companiei Profiles International, Adrian Stanciu, Director Ascendis, Mihaela Forgaciu, Director de Resurse umane, Banca Romaneasca. Workshop-ul care a urmat prezentarilor a oferit cadrul unui schimb valoros de experienta intre vorbitori si auditoriu, aflat in cautarea celor mai eficiente solutii de motivare si pastrare a angajatilor. Argumentele aduse au fost in favoarea oferirii de motivatii non-financiare, considerate ca avand un impact mai puternic decat motivatiile financiare, care risca sa isi piarda atractivitatea dupa o perioada relativ scurta, de trei pana la sase luni.