La sfârşitul acestei săptămâni are loc târgul de joburi Angajatori de TOP | Ce spun cei care şi-au găsit job în urma evenimentelor anterioare?
În cadrul evenimentului Angajatori de TOP, cele 100 de companii provin din peste 14 domenii de activitate, iar poziţiile deschise sunt adresate atât profesioniştilor, dar şi persoanelor cu un nivel mediu de experienţă şi celor entry-level. Pe lângă cele 5000 de joburi, companiile au deschise şi peste 700 de poziţii în cadrul programelor de internship şi trainee, adresate studenţilor şi proaspăt absolvenţilor. 58% dintre companii urmăresc să recruteze între 5 şi 10 interni, 25% între 10 şi 20 de interni, 13% dintre companii au planuri de recrutare a peste 20 de interni, iar 4% dintre companii doresc să recruteze peste 50 de interni. Specializările urmărite sunt diverse, iar poziţiile sunt în departamente precum: Marketing, Resurse Umane, Achiziții, Logistică, Vânzări, Juridic, Audit&Consultanţă, Financiar, Producţie.
Accesul la eveniment este gratuit în baza preînscrierii pe www.hipo.ro şi va fi permis vineri, 25 martie, în intervalul 10.00-18.00 şi sâmbătă, 26 martie, în intervalul 10.00-17.00, la Sala Palatului din Bucureşti. Pentru cele peste 5000 de poziţii deschise, vizitatorii pot aplica folosind un singur CV Barcode. CV-ul Barcode îl pot obţine din contul personal, pe Hipo.ro. După completarea CV-ului au posibilitatea să descarce CV-ul în format Barcode, pe care, ulterior, să îl printeze şi să aplice la joburile deschise de cele 100 de companii.
Ce spun cei care şi-au găsit job la ediţiile anterioare Angajatori de TOP București?
„Referitor la participarea mea la Angajatori de Top, consider că a fost o experienţă benefică întrucât am aflat ce anume aşteaptă un angajator de la viitorul angajat. Participarea mea la acest eveniment a fost una întâmplătoare, eu neavând neapărat intenţia de a fi recrutată, ci mai degrabă de a mă informa. Ajunsă la standul Stefanini, am cerut mai multe informaţii depre companie şi ce anume presupune un interviu pentru angajare. Având în vedere că aveam cunoştinţe de limba germană şi că mi s-a oferit posibilitatea de a munci part-time (4 ore), am hotărât să aplic. Am apreciat faptul că, deşi nu am avut un CV la mine, am avut posibilitatea de a completa un formular în baza căruia m-am şi prezentat la interviu ulterior. Procesul de recrutare s-a desfăşurat rapid (mă aşteptam la un interval de câteva săptămâni până la angajare), lucru pe care l-am apreciat de asemenea. O recomandare pentru cei ce vor participa anul acesta la Angajatori de Top ar fi să profite de acest eveniment, să se informeze şi să aplice pentru job, dacă consideră că li s-ar portivi. Este o experienţă în urma căreia nu vor avea decât de câştigat.” – Yulduza Seidova – IT Helpdesk Technician, Stefanini România.
„Experiența din cadrul evenimentului Angajatoti de TOP a fost una pe cinste. Timp de 2 zile am fost prezent si am analizat toate ofertele companiilor de interes pentru mine. Inainte de toate, m-am asigurat ca am un CV ca la carte, ceea ce mi-a prins foarte bine si in a 2-a zi a evenimentului am fost cautat de o companie. Cum am stiut care este jobul potrivit? Am pus toate intrebarile si am incercat sa inteleg pe cat posibil proiectul pentru a-mi forma o parere si pentru a lua decizia potrivita. Am aplicat aceste strategii si mi-am gasit locul in echipa ADP. Sunt multumit de alegerea mea, am invatat o multime de lucruri noi, de la oameni fani si as recomanda tuturor sa viziteze evenimentul Angajatori de TOP cu incredere.” Dragos, Implementation Consultant, Automatic Data Processing (ADP) Romania.
De-a lungul edițiilor, s-a observat că există mai multe tipologii de candidaţi, în funcţie de obiectivul cu care vin la eveniment sau de tipul de personalitate şi pregătirea lor profesională.
1. OBSERVER – Sunt persoanele interesate să afle care este situaţia actuală pe piaţa locurilor de muncă. Sunt cei care vor să ştie cum stau lucrurile pentru a fi întotdeauna informaţi pentru momentul când vor aplica la un job. Ei vizitează standurile companiilor şi participă la workshopurile care au ca tematică dezvoltarea carierei.
2. RESEARCHER – Sunt cei care vor să aplice la joburi însă nu înainte de a se informa foarte atent cu privire la oportunităţile de carieră oferite de angajatori şi cât de bine se potivesc ei cu jobul respectiv. Genul acesta de persoane participă la workshopurile susţinute de companii, se documentează înainte de a veni la eveniment în privinţa companiilor participante, vor să afle în ce constă procesul de selecţie, cultura companiei pentru ca mai apoi să îşi lase CV-ul la o selecţie de angajatori.
3. NETWORKER – Sunt cei care pun foarte mult accent pe interacţiunea cu reprezentanţii companiilor. Sunt foarte sociabili şi trec prin tot evenimentul pentru a discuta cu specialiştii în recrutare, de la standurile companiilor până la participarea la workshopuri pentru a socializa cu vizitatorii târgului cu care împărtășesc aceleaşi pasiuni şi interese.
4. HUNTER – Sunt cei care au un obiectiv foarte clar – vor să plece acasă cu jobul mult dorit! Cunosc lista companiilor participante şi ştiu exact care sunt angajatorii la care vor să aplice. Sunt acei candidați care interacţionează foarte uşor cu angajatorii prezenţi, sunt foarte bine informați şi au pregătită o scurtă descriere a lor, astfel încât să îşi asigure un un loc în short-listul companiilor.
Ultimele zile în care cei interesaţi se pot înscrie gratuit la Workshopuri şi Conferinţe. Pe lângă cele 5000 de oportunităţi de carieră, în cadrul evenimentului vor avea loc şi 35 de Workshopuri şi Conferinţe. Profesionişti din cadrul companiilor: Coca-Cola HBC, Lidl România, Genpact, EY, Stefanini România, Veeam Software, Deloitte, DB Schenker, DB Schenker Global Services Europe, Telus International Europe, Computer Generated Solutions, Uniqa Asigurări, Allianz Worldwide Partners, Telekom România, BCR, JTI, Oracle, Hewlett Packard Enterprise, HP Inc., Dell, BearingPoint, IBM, Ericsson, UniCredit Business Integrated Solutions, Accenture, Vodafone Shared Services, Intralinks, Intel România şi Bitdefender vor susţine sesiuni de 45 de minute în cadrul cărora vor prezenta procese şi inovaţii dezvoltate, proiectele în desfăşurare, competenţele şi abilităţile căutate la viitorii angajaţi, planurile de angajare pentru următoarea perioadă etc.
Participarea la SkillShopuri şi Conferinţe este gratuită în limita locurilor disponibile, iar cei interesaţi pot aplica aici: http://www.hipo.ro/locuri-de-muncă/angajatoridetop/bucureşti/conferinţe_seminari