Julius Solaris: „Un eveniment slab organizat nu poate fi salvat de nicio aplicaţie”
Joi, 26 iunie, peste 150 de profesionişti din industria de evenimente din România au luat parte la prima ediţie a întâlnirilor Eventheroes. Cu participarea a 11 profesionişti internaţionali şi locali, cei prezenţi au aflat pe parcursul a 10 ore care sunt provocările din spatele scenei unor evenimente de renume şi care sunt cele mai noi tendinţe şi tehnologii în organizarea de evenimente.
Eventheroes – „The story behind the Scenes” a organizat şi o dezbatere despre nevoia şi imporanţa pentru economie a unui program de studiu în managementul evenimentelor, dar şi workshop-uri şi sesiuni de business networking.
Sietse Bakker, Event Supervisor-ul Eurovision coordonează în fiecare an un spectacol care are o audienţă medie de 50 de milioane de telespectatori. „Cel mai înspăimântător lucru atunci când organizezi un astfel de eveniment este atunci când ceva se strică iar oamenii care te-ar putea ajuta răspund întrebărilor tale cu «nu ştiu»” a declarat Sietse Bakker în cadrul evenimentului.
TEDx Amsterdam au pornit de la un simplu email. Jan Scheele, olandezul care a dezvoltat acest eveniment de renume sub marca TED, a pledat în faţa audienţei pentru viziune strategică alături creativitate. În opinia lui acestea sunt elementele necesare pentru a organiza, an de an, evenimente precum TEDx Amsterdam, cu vorbitori urmăriţi de peste 2 milioane de oameni din întreaga lume.
Profesorul Joe Goldblatt, Directorul Centrului Internaţional de Studiu pentru Evenimente Planificate, a oferit audienţei, într-o intervenţie specială online, câteva din secretele din spatele evenimentelor de succes pe care le-a organizat în Marea Britanie. În sesiunea de întrebări şi răspunsuri a oferit atât referinţe academice pentru cei care vor să aprofundeze domeniul în România, cât şi un îndemn personal „Hrăniţi-vă curiozitatea şi veţi fi mereu în tendinţe.”
Tehnologie şi aplicaţii în premieră pentru organizatorii de evenimente din România
Aplicaţia care creştea interacţiunea vorbitorilor cu cei prezenţi în sală a fost prezentată şi testată la Eventheroes de către Juraj Holub, Content and Social Media Strategist la start-up-ul tehnologic sli.do. Aplicaţia a înregistrat pe parcusul prezentărilor 30 de întrebări şi 200 de voturi. Un alt punct de interes pentru cei prezenţi în sală a fost integrarea acestei aplicaţii cu tehnologia Google Glass.
Julius Solaris a prezentat în premieră organizatorilor din România 10 dintre cele mai noi şi mai interesante aplicaţii destinate organizatorilor de evenimente. În opinia fondatorului eventmanagerblog.com, tehnologia poate creşte satisfacţia şi implicarea participanţilor la eveniment, dar „un eveniment slab organizat nu poate fi salvat de nicio aplicaţie, indiferent cât de „deşteaptă” ar fi aceasta”.
Eventheroes a oferit ocazia participanţilor să testeze şi tehnologia RFID pusă la dispoziţie în exclusivitate în România de Wave Division.
Investiţiile în educarea organizatorilor de evenimente au impact în economie
Doamna Rai Shacklock, cea care a contribuit la dezvoltarea primului program academic de studiu în Managementul Evenimentelor din Marea Britanie, a folosit date statistice şi rapoarte pentru a demonstra că investiţiile în organizarea de evenimente, în strânsă legătură cu industria de ospitalitate, au un aport semnificativ în economie. Rai a comparat beneficiile finaciare pe care le are Marea Britanie în industria de ospitalitate cu cele din România indicând un potenţial ridicat de creştere pe plan local.
Graham Berridge, profesor la Universitatea Westminster a vorbit despre provocările şi nevoile profesioniştilor interesaţi de management-ul de eveniment. De asemenea, Graham a pledat pentru o atenţie sporită în crearea experienţelor şi a design-ului de eveniment în prima prezentare a zilei.
Sorin Blaga, Managing Director Wave Division, a accentuat importanţa şi beneficiile soluţiilor şi strategiilor de creştere a engagement-ului în proiectele de marketing ale companiilor din România.
Graham Berridge, Rai Shacklock, Sorin Blaga şi Julius Solaris au participat la dezbaterea organizată de Eventheroes pe tema importanţei programelor de formare a organizatorilor de evenimente.
Erou local în organizarea de evenimente şi workshop pentru proiecte de succes
Cristian Hossu, Managing Partner Universum Events, a vândut evenimente în valoare de 2 milioane de euro. A folosit această experienţă pentru a discuta cu cei prezenţi la Eventheroes despre provocările şi reuşitele lansării pe piaţă a unor evenimente-concept, în domenii de interes pentru mediul de business actual.
Oliver Perkins, Managing Director Brainovate, a antrenat organizatorii de evenimente prezenţi într-un workshop în care i-a ajutat pe aceştia să îşi descopere stilul de management. Workshop-ul a oferit şi soluţii pentru a percepe şi a utiliza mai bine momentele critice dar şi succesele din planificarea, organizarea şi participarea la un eveniment.