Jim Bagnola, The Leading Tour
Din 14 până în 24 noiembrie, Jim Bagnola a vorbit despre poziţia de lider la Cluj, Belgrad, Timişoara şi Bucureşti. Cursurile de formare din acest an au constat în managementul echipei şi de conducere, încheiat cu jocuri, studii de caz şi glume practice. Human Performance Development International este compania de training românească, ce face consultanţă în leadership din 2001, care-l reprezintă pe Jim Bagnola în România. Pe lângă consultanţii români prezenţi în echipă, Jim Bagnola este cel care coordonează şi concepe fiecare program personalizat pentru fiecare client. De ce acest training personalizat? Fiecare companie are o cultură diferită, obiceiuri diferite, precum şi aşteptări diferite de la oamenii din echipă. Acestea se reflectă în abordări diferite asupra aceleiaşi idei de a transforma ne compania într-o companie lider.
Conferinţa de joi, 24 noiembrie, a lui Jim Bagnola a avut câteva puncte principale precum Becoming a Professional Human Being, program focusat pe dimensiunea interioară a liderului. Motivare, atitudine, personalitate, relaţii, acestea au fost doar câteva elemente ale trainingului. A conduce este problema tuturor, deci cum să devii lider, ce este un lider, diferenţa dintre un lider şi un manager, reprezintă moduri prin care-i poţi influenţa pe ceilalţi pentru a deveni lideri la rândul lor.
Organizarea echipei şi exercitarea unui stil eficient de leadership participativ au fost dezbătute de Jim Bagnola şi cei din sală care au avut parte de o sesiune interactivă, în care Jim a punctat cele mai importante chestiuni ce trebuie respectate pentru eficientizarea unei echipe.
Jim Bagnola este consultant internaţional pe probleme de afaceri. Întreprinzător, fost deţinător al funcţiei de vicepreşedinte în cadrul a trei mari corporaţii din Statele Unite, călătoreşte peste tot în lume şi susţine seminarii unde împărtăşeşte managerilor experienţa sa vastă în domenii ca tehnici de conducere, relaţia cu clienţii, managementul stresului, pregătirea profesională a angajaţilor. Şi totuşi, câştigul este undeva la mijloc deoarece experienţa managerilor ajunge şi la Jim Bagnola, căci interacţiunea presupune feedback. Bagnola nu este la prima vizită în România, iar colaborarea sa cu firma Human Peformance Development International din Bucureşti i-a permis să cunoască bine realităţile mediului de afaceri autohton. Are deja o părere formată despre felul cum merg afacerile aici. El aseamănă mediul de afaceri din România cu un vulcan gata să erupă. Nu din cauza oportunităţilor căci ele există peste tot în lume, cât mai ales a faptului că românii au o abilitate naturală de a stabili uşor relaţii inter-umane. Ştiu că pentru o afacere a te face plăcut este cea mai importantă.
Născut în Canton, Ohio, Jim Bagnola locuieşte acum în Austin, Texas, şi a călătorit în mai mult de 80 de ţări. Un pasionat al sportului, el a fost educat în ştiinţe politice şi comunicare la Universitatea din Akron şi a obţinut un certificat intructor în a gestiona stresul din 1975. Poate tocmai profesiile variate pe tot parcursul vieţii sale l-au determinat să acumuleze experienţă. Membru al National Speakers Association şi deţine diploma de Certified Speaking Professional care-l poziţionează în topul primilor 500 de consultanţi la nivel mondial. Mai puţin de 500 de persoane în toată lumea au fost distinse în acest certificat. Prin cursurile sale Jim interacţionează cu mii de oameni atât în organizaţiile private, cât şi publice.