Istorie auto: O inovație în ceea ce privește compromisul tradițional
Aceasta a declarat CEO-ul Mazda, Masamichi Kogai. în contextul faptului că binecunoscuta companie auto a anunțat că producția cumulată în Japonia a atins 50 de milioane de unități pe 15 mai. Reperul de 50 de milioane de unități a fost realizat la 86 de ani și șapte luni după ce Mazda a produs primul său camion cu trei roți, în octombrie 1931
(https://www.autoguide.com/auto-news/2018/05/mazda-reaches-new-production-milestone-in-japan.html). Mai precis,Mazda și-a început parcursul de constructor auto în 1931, când a demarat producția camioanelor cu trei roți la Hiroshima. În 1960 a început producția modelului micro-mini R360 Coupe, care a reprezentat un debut îndrăzneț pe piața autoturismelor. Construcția de vehicule a debutat la fabrica Hofu în Yamaguchi în 1982, iar producția destinată Japoniei a fost împărțită încă de atunci între fabricile Hofu și Hiroshima.
Tehnicile de producție și sistemele flexibile de producție dezvoltate la aceste fabrici au permis Mazda să își crească activitatea. Linii de producție mixte, capabile să producă diferite modele pe o singură linie, permit realizarea mai multor modele în volume mici, o inovație în ceea ce privește compromisul tradițional între varietatea gamei și competitivitate și eficiența volumelor.