Investeste in educatie sau cel mai batran proiect educational din tanara Romanie
Bucharest Grand Hotel Mariott, a gazduit intrega saptamana trecuta manifestarea „Investeste in educatie”, eveniment care a „adunat” cele mai renumite companii de publicitate, reprezentati ai unor mari banci, oficiali de varf ai Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului si ai Ministerului Educatiei si Cercetarii. Intregul program a fost impartit pe teme de interes (accederea la succes, tehnici de angajare, profiluri de companii, programe de economie prin utilizarea calculatorului si a tehnicilor, etc.), care s-au dezbatut la mese rotunde, conferinte sau in sesiuni interactive. Unul dintre cele mai intens dezbatute subiecte a fost cel al educatiei si protectiei consumatorului. La masa rotunda prezidata de Stefania Popp (organizator Junior Achievement) s-au aflat profesori de economie si educatie tehnologica de la liceele bucurestene, reprezentanti au companiei Lowe, ai Consiliului National de Curriculum si ai ANPC. Concluzia discutiilor a fost ca educatia economica ar trebui sa inceapa inca de pe bancile scolii, „ca fiecare persoana (evident, un consumator) ar trebui sa fie informat si rational, pentru ca in acest mod poate alege”- Mihai Meiu, directorul ANPC . Cat despre ceea ar trebui imbunatatit in programele scolare, Rodica Constantin, expert al CNC, ne-a marturisit ca „programele ar trebui sa reflecte realitati, ca scoala nu mai trebuie sa fie rupta de realitate; de asemenea, in programa anului 2003- 2004 vor fi implementate proiecte si idei care vizeaza educatia economica, protectia consumatorului si elemente de antreptrenoriat”. Celelalte zile din program au cuprins prezentari si discutii ale participantilor cu marile companii partenere ale acestui eveniment intre care: Lowe GGK, Rentrop &Straton, P&G, 3M s.a.
Manifestarea „Investeste in educatie” s-a incheiat cu finala concursului „Student Company”, competitie in care studentii si elevii au invatat si s-au intrecut in a pune bazele unei companii cat mai profitabile. In momentul de fata Junior Achievement implementeaza in Romania proiectul „Acces la succes”, plan la care participa peste 40 de companii ale caror profiluri vor putea constitui exemple si studii de caz in compendiumul care va reprezenta finalitatea practica acestui proiect.
Amploarea evenimentului, prezenta atator firme dornice sa participe la procesul educational dar si a institutiilor statului, pot sa ne indrepte spre concretizarea sperantei faptul ca in Romania acestor ani, mentalitatile (despre care vorbeam in numarul trecut) incep sa se schimbe.