Între promovare și vizibilitate: Obținerea de feedback când sunteți “în rețea” (II)
Vă invităm să aflați cum ajută rețelele sociale, din cea de-a doua parte a articolului dedicat vizibilității în acest “domeniu”.
După ce am “traversat” posibilitățile Facebook, ne îndretăm atenția către Youtube și nu numai.
Youtube reprezintă o alegere potrivită pentru cei care au posibilitatea să publice conținuturi video proprii sau au investit în publicitate televizată. Reclama prin YouTube poate aduce clienți pe site-ul promovat sau aduce clienți direcți interesați de produsul promovat. Există mai multe tipuri de reclamă pe YouTube:
· Clipuri de prezentare a companiei – filmulețe despre ocupația de bază, despre procesul de lucru al angajaților, interviuri, reportaje cu clienții mulțumiți etc;
· Reclamă simplă – afișarea unei poze cu denumirea companiei, logoul, link către site;
· Reclamă televizată – spoturi ce rulează într-o campanie TV;
· Tutoriale pentru produsele promovate. Este o soluție perfectă din perspectiva de marketing. Nu doar prezinți un produs, ci îi poți și scoate în evidență toate calitățile chiar în procesul de utilizare. Este o modalitate de promovare prin care deveniți mai credibili.
Indiferent de tipul de reclamă pe care l-ai ales, nu uita să publici conținut de calitate, care să placă și să fie distribuit mai departe.
E preferabil ca promovarea pe YouTube să fie în tandem cu cea de pe alte rețele sociale. Dacă ai realizat un spot/clip relevant și interesant, oferă link către el, postează-l activ în social media. Filmulețele plac publicului, de aceea trebuie să te faci cunoscut și prin intermediul lor.
În afară de faptul că te ajută la promovarea afacerii și produselor, YouTube, fiind în proprietatea Google, contribuie semnificativ și la îmbunătățirea performanțelor de SEO pentru afacerea ta. Metodele SEO sunt valabile nu numai pentru website-uri, iată de ce e bine de optimizat conținutul video, începând de la titluri și cuvinte cheie. Descrierea ar trebui să fie scurtă, dar relevantă filmulețului. Recomandăm ca atât titlul, cât și descrierea să conțină cuvinte cheie aflate în topul clasamentelor de căutări organice.
YouTube poate aduce beneficii afacerii tale cu cheltuieli minime, poți însă investi în reclame și clipuri făcute de specialiștii în domeniu, care deși costă, pot deveni o investiție avantajoasă.
Puternic caracter vizual
Instagram este o rețea cu un puternic caracter vizual, aici nu primești spam, iar reclamele nu se deosebesc prea mult de alte postări. Cum te-ar ajuta prezența pe această rețea? Ține cont că promovarea pe Instagram e potrivită pentru afacerile din domeniile:
· Modă;
· Fotografie;
· Design;
· Arhitectură;
· Producție video;
· Artă etc.
Dacă ai ce arăta lumii, cu siguranță aici e locul potrivit. Prezența activă presupune postarea sistematică a pozelor calitative, însoțite de hashtag-uri relevante și explicații mai lungi. Când descrierile fotografiilor sunt scurte, legătura emoțională creată este foarte mică. Comunicarea rămâne a fi totuși principalul element al unei promovări. Vorbește cu folower-ii. Pune întrebări și discută cu ei în jurul ideii tale. Întrebările predispun la discuții și implicare, dar reprezintă și o modalitate de a câștiga încrederea. Deși are un caracter vizual, ”sufocarea” clienților cu o mulțime de poze nu este o soluție bună, fiindcă riști să nu mai fii urmărit, prezența și munca ta neavând efectul scontat.
Următorul pas
Urmează să vorbim despre Twitter. Care a apărut în 2006, dintr-o serie de întâmplări care nu intenționau crearea site-ului așa precum îl cunoaștem astăzi, Twitter a câștigat repede popularitate în social media. În 2006 conducerea companiei Odeo, care la acel moment înregistra pierderi, a decis organizarea unui ”hackathon”, unde a și apărut ideea creării unei platforme de micro-blogging, care să ofere mai mult decât poate face Facebook sau alte rețele de socializare. Potrivit fondatorilor, de la bun început se dorea ca Twitter să devină nu doar una dintre multiplele rețele de socializare și atât, ci una de informare a userilor. Pe Twitter poți găsi informații utile despre vreun eveniment politic, social, cultural etc, local sau global. Mesajele pot fi văzute de toți cei interesați, fără a fi nevoiți să facă o cerere de prietenie. Comparativ cu alte servicii de socializare similare, unde se creează grupuri și comunități, popularitatea acestei platforme se datorează simplității de utilizare.
Un element esențial în această rețea, ca și pe Instagram, îl reprezintă hashtag-ul. Postările însoțite de hashtag-uri sunt deosebit de utile pentru a putea fi găsite ușor printre milioanele de postări zilnice.
Tot ce ai de făcut pentru început e să-ți creezi un cont și să construiești o rețea urmărind persoanele care crezi că vor fi interesate de ceea ce oferă compania ta. Următorul pas este să postezi informații despre cele mai noi produse ale tale. Încearcă să o faci cât mai discret, dar și cât mai convingător. Dacă reușești să atragi atenția și să ai mai mulți urmăritori, pe viitor promovarea va fi mult mai simplă. Monitorizează profilurile care te urmăresc și află ce cred ei despre postările tale. Acest lucru te va ajuta să afli pe viitor de ce este interesat publicul tău. Poți avea, într-un timp foarte scurt, o mulțime de urmăritori fără a mai pierde timp pentru a accepta acest lucru.
Mediul strict profesional
Trecem la LinkedIn – o rețea de socializare orientată spre mediul profesional. Utilizatorii pot plasa CV-ul, se pot conecta cu persoane cunoscute, colegi de serviciu, pot găsi noi oportunități de internship sau locuri de muncă și se pot alătura la diverse grupuri de interese. Acest lucru este valabil și pentru companii, care pot să își găsească mai ușor angajații, dar și pot comunica facil cu clienții. LinkedIn oferă posibilitatea de a posta articole, care trebuie să fie foarte bine documentate, să conțină opinii profesionale, pentru a putea avea, pe viitor, noi colaborări și pentru a spori numărul clienților. Articolele de acest gen te ajută să devii credibil și remarcat în rețea. Oamenii citesc articolele, le pot aprecia și distribui în rețeaua lor, astfel devii cunoscut pentru mai multă lume.
Ai decis să fii prezent pe LinkedIn? Nu uita despre optimizarea paginii! Dacă nu apari în rezultatele căutărilor, când potențialii clienți se interesează de produsele/serviciile tale, nu vei fi contactat, indiferent de calitatea sau prețul oferit.
LinkedIn este rețeaua de socializare în care accentul se pune pe calitate și nu pe cantitate. De aceea e mai puțin valoros numărul de conexiuni, de persoane care urmăresc pagina sau numărul de articole postate. E important cine sunt acele persoane, cu cine sunt ele conectate și cât de calitativ e ceea ce publici.
O poziționare mai bună
Google+ a fost lansat în 2011 și a câștigat repede popularitatea în social media. În România această rețea devine cunoscută mai târziu și este o modalitate bună pentru promovarea afacerii. Dacă știi cum să folosești toate oportunitățile oferite de un cont de business poți înregistra o poziționare mai bună în căutările Google, vizibilitatea brandului sau produsului, creșterea în popularitate cu fiecare +1, care e echivalentul unui Like pe Facebook. Cei care te includ în cercuri vor fi notificați de fiecare dată când adaugi conținut nou.
Echivalentul grupurilor de pe Facebook sunt comunitățile. Ar fi bine să alegi comunitățile cu tematică similară afacerii tale, plasează link-uri către paginile relevante ale site-ului, dacă nu găsești nimic potrivit, scrie un articol special și postează-l aici. În așa mod ai șanse mai mari să obții trafic, iar posibilitatea de a fi sancționat de Google ca spammer este mică. Mulți postează link-uri, dar puțini interacționează. Fii activ, poartă discuții, nu uita să te implici în mai multe comunități pentru rezultate mai bune. Hashtag-ul este un aspectimportant și pe această rețea de socializare. Alege cuvinte relevante cu postarea. Cu cât vei obține mai multe acțiuni la postare, cu atât aceasta va fi afișată mai sus în rezultatul căutărilor pe hashtag.
Caracter vizual
Nu în ultimul rând Pinterest, apărut în 2009, a ajuns, în ianuarie 2013 la peste 48 milioane de utilizatori la nivel global, iar în 2017 – peste 700 de milioane. Accesul se face, ca și pe alte rețele de socializare, pe baza unor conturi cu user și parolă. Fiecare utilizator are ”board”-uri (care sunt niște panouri sau albume tematice), în care sunt încărcate ”pin”-uri (fișiere video sau imagini).
Este o rețea de socializare cu un caracter vizual. Iată de ce un mijloc util de promovare a afacerii tale este să distribui pe Pinterest poze cu loggo-ul firmei ori cu produsele pe care le comercializezi. Poți folosi această platformă și ca un catalog virtual, utilizând funcția Pin it. Catalogul virtual oferă nu doar posibilitatea unei navigări simple, dar și a memorării facile a conținutului.
Pinterest îți oferă posibilitatea să-ți conectezi pagina cu site-ul tău, astfel obții mai multe date în Analytics și îți dai simplu seama ce fel de informații caută publicul tău, care sunt pinurile cu cel mai mult engagement sau poți realiza rapoarte lunare și să compari datele.
Pentru a avea rezultate remarcabile în promovarea pe Pinterest, ar fi bine să-ți cunoști audiența și să oferi conținut relevant pentru identitatea afacerii tale și pentru interesele celor care îți urmăresc postările. Folosește hashtag-uri relevante în descrieri, pentru ca postările tale să fie ușor de găsit. Nu ezita să dai Follow utilizatorilor care „pinuiesc” conținut relevant brandului tău, astfel reușești să le captezi atenția, dar și să-ți mărești comunitatea.
Sursa http://www.dummies.com/business/online-business/using-social-media-to-promote-your-business/