Internal Audit Manager
In mod obisnuit, auditul financiar se realizeaza de catre firme specializate, pentru ca respectivele activitati solicita un nivel crescut de munca si vasta experienta in materie. In plus, obiectivitatea unei analize din exterior asigura precizia rezultatelor. Un alt motiv pentru externalizarea acestei activitati este si faptul ca o firma medie nu poate sustine financiar si nici nu are nevoie permanent de serviciile unui specialist in audit. Insa, in companiile unde datele financiare sunt extrem de numeroase, este necesara prezenta unui post in interiorul organizatiei sau chiar a unui departament de audit care sa ofere permanent feed-back celorlalte departamente. O activitate permanenta de audit este necesara in cadrul institutiilor publice unde se impune o transparenta crescuta a datelor financiare si a rezultatelor obtinute din banii contribuabililor.
Obiectiv:
Coordoneaza activitatile de audit intern al companiei, prin supravegherea si revizuirea operatiunilor contabile, financiare, comerciale si administrative, evaluarea eficientei lor, elaborarea si implementarea de proceduri si standarde de control intern.
Responsabilitati:
- evalueaza nevoile de audit ale companiei, stabileste prioritati si elaboreaza planuri de audit; raporteaza periodic desfasurarea lor catre superiorul direct (director general/consiliu de administratie);
- interactioneaza cu firmele de audit pentru buna desfasurare a procesului de auditare externa;
- efectueaza auditari ale activitatii organizatiei pentru a verifica daca acestea asigura: corectitudinea raportarii financiare, siguranta bunurilor companiei, respectarea legilor si reglementarilor in vigoare, eficienta operatiunilor companiei;
- centralizeaza rezultatele auditului si propune modificarile necesare catre factorii de decizie, impreuna cu argumentele necesare;
- ofera consiliere si suport tuturor celorlalte departamente cu privire la aspecte operationale si financiare;
- se mentine la curent cu modificarile aparute in domeniul financiar-contabil din punct de vedere legal si procedural;
- participa la elaborarea bugetului intregii companii, din punctul de vedere al optimizarii activitatii si conformitatii cu normele in vigoare; verifica periodic analize de cost si productivitate;
- evalueaza riscurile potentiale ale procedurilor inexistente sau ineficiente si participa la elaborarea procedurilor pentru activitatea diferitelor departamente, in calitate de consultant.
- se ocupa, ca manager de departament, de recrutarea, trainin-gul si utilizarea eficienta a personalului din subordine si, dupa caz, de trainin-gul tuturor celorlalti angajati pe posturile din management, contabilitate etc.
Experienta necesara:
- studii superioare (contabilitate, finante, administrare a afacerii);
- experienta anterioara in domeniul contabil/financiar, de preferinta experienta de lucru intr-o firma de audit – minim 7 ani;
- cunoasterea aprofundata a principiilor de management;
- experienta sau cursuri in domeniul financiar-contabil (de exemplu ACCA);
- cunostinte de utilizare a calculatorului (MS Office, baze de date, programe specifice de contabilitate);
- cunostinte de limbi straine (in functie de companie);
- cunostinte de structura organizationala, flux informational si proceduri operationale.
Profil:
- capacitate de analiza si sinteza a unui volum mare de informatii;
- abilitati de comunicare, de colaborare cu persoane din medii si de profesii diferite;
- gandire strategica, vedere de perspectiva asupra afacerii;
- abilitati de management al proiectelor;
- fire organizata, capacitatea de a planifica si coordona activitati pe mai multe planuri;
- usurinta in rezolvarea problemelor;
- capacitate de persuasiune;
- capacitate de invatare rapida, dorinta de a fi la curent cu noutatea, flexibilitate.
Pachet salarial:
Salariul unui auditor se poate incadra intre 300 si 800 de euro in companiile pentru care activitatea de audit solicita un mare volum de munca si un profit evident din punctul de vedere al eficientizarii muncii celorlalte departamente si minimizarii riscurilor unor pierderi insemnate. La acest nivel, in pachetul salarial se includ, in mod firesc, telefonul, laptop-ul (ca elemente necesare muncii), eventual asigurare medicala si alte beneficii, conform politicii firmei.