Interactivitate, empatie si competenta intr-un singur cuvant – Interact
Interact exista din 1997 ca firma ce furnizeaza servicii pentru dezvoltare organizationala. Care este pozitia actuala si misiunea pe care si-a propus-o Interact pe piata romaneasca?
Firma Interact exista pe piata din 1997 si de la inceput a activat ca o firma de training. Initial, cele doua departamente, Communication, ce ofera cursuri de limbi straine pentru afaceri, si Development, care furnizeaza programe de training, au functionat impreuna. Dinamica pietei ne-a determinat sa ne reorganizam in doua departamente distincte, cu traineri diferiti si abordari diferite ale pietei in functie de necesitatile clientilor.
Asadar, Interact este o companie de training si consultanta. Centrul activitatii noastre este trainingul, lucru care se datoreaza experientei celor doua partenere ale companiei si specializarii lor in resurse umane obtinute in cadrul programului MBA la colegiul Seneca din Canada si calitatii trainerilor pe care ii avem. De altfel, compania Interact este membra a AMCOR (Asociatia de Consultanta in Management). Putem spune despre noi ca suntem o firma de consultanta datorita importantei pe care o acordam procesului de „needs assessment” si a asistentei in implementarea programelor. Ne intereseaza sa evaluam care este situatia actuala a companiei, pentru a oferi acele programe de training care sa aiba relevanta si care sa duca la rezultate cat mai bune pentru organizatia-client.
De ce ati simtit nevoia unui proces de repozitionare? Si, mai ales, de ce acum?
Cei sapte ani de activitate au insemnat tot atatia ani de experienta si acumulare. In plus, interactiunea cu piata si cu clientii ne-a condus catre aceasta redefinire. Am decis ca acesta este momentul in care imaginea noastra pe piata sa se suprapuna cu filozofia companiei. Nu introducem vreun element structural nou, ci analizam unde suntem acum si incercam sa ne aliniem dezvoltarea ulterioara la viziunea noastra. Repozitionarea s-a impus si datorita trainerilor care au venit in ultimul timp in echipa Interact, oameni cu o bogata experienta de business si care pot sustine cursuri relevante si din punctul de vedere al practicianului in domeniul respectiv. Momentul a fost foarte propice si pentru ca am adus deja in Romania multe programe noi, licente internationale, gandite ca sprijin pentru companiile din Romania in competitia ce le asteapta dupa ianuarie 2007.
Ce inseamna ianuarie 2007 din perspectiva companiei Interact?
Aderarea la Uniunea Europeana ne va impune sa respectam anumite standarde calitative pentru clienti, cu licente competitive si relevante, lucru ce se intampla si in prezent. In acelasi timp, trebuie sa ne asiguram ca venim in sprijinul clientilor nostri pentru a-i sustine in procesul de dezvoltare organizationala.
Structura Interact se bazeaza pe trei piloni principali: interactivitatea, empatia si competenta. Ce semnificatie au aceste concepte, atat in interiorul firmei, cat si in exterior, ca atribute ale serviciilor dumneavoastra?
Totul a plecat de la viziunea pe care o avem despre rolul nostru in piata de training, acela de a fi un canal eficient prin care angajatii din Romania pot beneficia de avantajele unor programe de training competitive. Ca sa poti oferi training si consultanta pentru o piata in plina dezvoltare cum este cea din Romania, ai nevoie de elemente care sa iti sprijine viziunea. Am considerat ca aceste trei elemente – interactivitatea, empatia si competenta – sunt fundamentale. Oferim sprijin prin interactivitatea programelor, prin implicarea participantilor, a companiei respective si prin furnizarea acelor solutii de care au nevoie.
Si pentru ca interactivitatea apare pe cartea de vizita a oricarui furnizor de training, Interact i-a adaugat alte doua concepte-atribute…
Este vorba despre empatie, de care noi consideram ca este nevoie pentru a intelege, pe de o parte, organizatia ca intreg, din punctul de vedere al procedurilor si modului in care se deruleaza procesele si a intelege nevoile sale de training, iar pe de alta parte, pentru a intelege care sunt nevoile si asteptarile viitorilor participanti la cursuri. Consideram ca doar intelegand foarte bine contextul in care activeaza clientul putem oferi acele servicii personalizate, adaptabile si relevante pentru organizatie. Doar fiind empatici cu oamenii din organizatia clientului putem prevedea unde poate ajunge organizatia respectiva maine si sa venim cu solutii viabile. Suntem si vom ramane o companie romaneasca, afiliata unor retele internationale de prestigiu. Preferam sa lucram cu mai multe retele internationale pentru ca fiecare dintre ele, pe o competenta anume, a dezvoltat cursuri excelente. De la McLuhan&Davies Communications, din Canada, am implementat o serie de licente pe partea de comunicare. Colaboram cu Managing Business Today pentru simulari de business, cu reteaua „Think on your fit” pentru cursurile de comunicare structurata, am obtinut acreditarea pentru Six Thinking Hats, al profesorului De Bono. In felul acesta, acoperim fiecare competenta din portofoliul nostru cu training-uri care si-au demonstrat, in timp, aplicabilitatea la nivel mondial.
Care este viziunea Interact?
Viziunea noastra este de a fi un canal dinamic in comunicarea cu pietele avansate. Prin aceasta intelegem urmarea unor proceduri bine definite pentru aducerea unor licente care sa aduca plus valoare pentru clientii nostri. Fiecare competenta este cercetata, fiecare licenta este probata si filtrata pentru a o adapta pietei locale. Credem noi, fiind sustinuti de clientii pe care ii avem in acest moment, ca suntem pe drumul cel bun, iar cresterea din fiecare an, pe care o percepem ca un feed-back, demonstreaza ca suntem apreciati in aceasta piata.
Care este avantajul competitiv al firmei Interact pe piata de training?
Nu putem vorbi despre alte companii, dar noi credem cu tarie ca ne diferentiem prin atitudine si modul realist si aplicat in care abordam piata. Cele trei valori definitorii, enumerate mai sus, reprezinta mai presus de vorbe fundamentarea modului nostru de a intelege piata si nevoile ei. Un exemplu concret in acest sens este faptul ca dezvoltam servicii de follow up pentru intregul portofoliu de cursuri.
Relatia cu partenerii internationali este la randul ei un fel de filtru. Cei carora le solicitati drepturile de folosinta a licentelor fac la randul lor un fel de selectie, astfel ca si din aceasta directie puteti avea o masura a valorii serviciilor Interact.
Intr-adevar. Furnizorii au niste cerinte premergatoare acordarii licentei, verifica mai intai daca firma solicitanta are anumite standarde pe care le respecta, verifica experienta pe care firma o are in piata respectiva, calitatea trainerilor care vor fi acreditati pentru licenta. Noi consideram ca acest proces de selectie este foarte bine venit, pentru ca ne pregateste si ne da masura propriei valori. Acordul lor inseamna nu numai ca aduci licenta in tara, dar si ca ai girul acelei companii. In plus, in afara de acreditarea respectiva si de licenta, iti ofera suportul si expertiza lor la nivel mondial. Astfel, situatii care pot fi noi pentru Romania, se regasesc in portofoliul lor de experiente. Cu fiecare partener extern, aducem si traineri straini, acolo unde este nevoie si situatia o cere.
Ce obiective aveti pentru perioada premergatoare lui ianuarie 2007?
Ne propunem sa aducem din ce in ce mai multe licente internationale, pe care sa le aplicam in Romania. Ne propunem sa crestem din ce in ce mai mult interesul pentru serviciile de training, sa oferim sprijin real pentru companiile romanesti care se pregatesc pentru 2007. Vrem sa aratam in continuare ca suntem un partener de incredere pentru firmele din Romania. Clientii nostri, numele lor certifica, daca mai era nevoie, calitatea programelor noastre. Clientii de pana acum, ca sa enumar cativa dintre acestia, includ nume precum Coca-Cola, Connex, Lafarge, Porsche Romania, SICOMED, Carrefour, Rompetrol, ING, P&G. Am reusit sa acoperim necesarul de training pe o gama foarte larga de industrii.
Dincolo de orice cuvinte si platforme manageriale, omul da calitatea efortului. Cine sunt oamenii din echipa Interact?
Am incercat sa construim un profil de trainer foarte bine aplicat pentru fiecare dintre cele doua departamente. De exemplu, toti trainerii de la departamentul de limbi straine au participat la programe dezvoltate de universitati din vestul Europei pentru specializarile pe care le predau, au experienta lucrului cu companii mari si rezultate cu care isi pot dovedi nivelul de competenta. Pe de alta parte, departamentul Development, care necesita oameni cu o semnificativa experienta de business, are o echipa de traineri care au lucrat pentru companii multinationale, cum ar fi: Wrigley, Connex, organizatii care le-au cladit competentele prin accesul la proiecte complexe de management. In felul acesta, programele de training pe care le dezvolta au si perspectiva practicianului. Interact inseamna mai mult decat o firma; inseamna o familie, o echipa. Fiecare dintre noi suntem legati de ceilalti cu milioane de fire. Nimeni nu poate sa actioneze in Interact de unul singur. Suntem chiar o echipa, intr-o simbioza perfecta.