Înscrierile pentru Masterclass-ul de regie de film cu Nae Caranfil sunt pe ultima sută de metri
De-a lungul celor trei întâlniri ale Masterclass-ului, Nae Caranfil, regizorul unor filme precum E Pericoloso Sporgersi, Asfalt Tango, Filantropica sau Restul e Tăcere, va dezbate statutul și rolul regizorului în realizarea unui film. Este scenaristul de film autorul unei schițe narative ce devine instrument de lucru pentru regizor, sau dimpotrivă, autorul mental al viitorului film?
Este regizorul un demiurg ce manipulează echipe, actori, experți în diverse domenii (scenariu, decoruri, costume, imagine) în vederea transfigurării pe peliculă a propriei viziuni artistice, sau doar dirijorul (mai mult sau mai puțin inspirat) al unei partituri deja scrise?
Structura masterclass-ului va fi mulată pe cele trei module alcătuitoare:
30 ianuarie: Pledoarie pentru scenarist. Teoria scenariului, scenariști celebri, felul în care stilul regizoral se naste de multe ori pe pagina de hârtie, mult înainte ca viitorul regizor să se fi implicat în realizarea filmului. Proiecția unor secvențe relevante pentru acest punct de vedere.
6 februarie: Pledoarie pentru regizor. În ce constă profesia de regizor, capcanele platoului de filmare, modul în care un text scenaristic relativ banal poate deveni magic pe ecran prin intervenția regizorală, exemple celebre de asemenea intervenții prin mizanscenă sau montaj asupra textului dramaturgic. Proiecția unor secvențe relevante pentru acest punct de vedere.
14 ianuarie: Pledoarie pentru autorul total. Analiza operelor unor cineaști profund originali, în ale căror filme scenaristul și regizorul (fie că sunt sau nu aceeași persoană) devin o singură entitate auctorială, iar personalitatea artistului se impune atât de apăsat asupra filmului, încât toți ceilalti colaboratori devin marionete în slujba unei unice viziuni. Proiecția unor secvențe relevante pentru cazul în speță.