Impact și realitate: Mobilitatea viitorului, strategie urbană durabilă
Conferința „Mobilitatea viitorului” a avut loc pe 4 octombrie la Iași. Organizat de Camera Franceză de Comerț, Industrie și Agricultură în România (CCIFER) și Primăria lași, evenimentul a lansat o dezbatere despre impactul noilor modalități de transport asupra comunității și asupra consumatorilor.
„Schimbările nu intervin doar la nivelul vehiculelor, apar noi materiale de construcții, noi combustibili, noi servicii, care transformă felul în care oamenii se deplasează și se organizează. Siguranța, confortul, dar și durabilitatea acestor noi soluții sunt esențiale atât pentru companii cât și pentru actorii publici”, a declarat François Coste, președintele CCIFER, în deschiderea conferinței. Subliniind de altfel și cele de mai sus, adică faptul că vehiculul electric și infrastructura acestuia, carsharingul și carpoolingul, vehiculul autonom, sunt noile realități pe care utilizatorii, companiile și comunitățile trebuie să le ia în calcul încă de acum pentru a avea o strategie urbană durabilă și sustenabilă…
Mai economic, mai prietenos
Printre altele, un studiu privind tendințele mondiale de mobilitate și evoluția serviciilor aferente a fost prezentat de Szabolcs Nemeș, Roland Berger. În Iași, noile tendințe sunt deja implementate așa cum a demonstrat exemplul dat de dl. Bogdan Pițigoi în intervenția sa : la Iași s-a lansat primul serviciu de car sharing din România cu mașini exclusiv electrice pentru a contribui la descongestionarea traficului din marile orașe și la îmbunătățirea calității aerului pe care îl respirăm.
„Vehiculul electric reprezintă viitorul iminent al mobilității. Renault este unul din pionierii mobilității electrice și reprezintă singurul producător cu o gamă completă de vehicule Zero Emission : Twizy, Zoe și Kangoo Z.E. De asemenea, Renault, este liderul pieței europene de vehicule electrice, Zoe fiind cel mai bine vândut model Zero Emission”, a declarat Alexandru Vescu, Renault.
Pentru vehiculele tradiționale, „ENGIE România își propune să ofere un produs nou, mai economic și mai prietenos cu mediul decât combustibilii convenționali, care se adresează deopotrivă municipalităților (în principal companiilor de transport public), cât și companiilor posesoare de flote mari pentru care pot fi construite stații dedicate de alimentare cu GNC (Gaz Natural Comprimat) ca și combustibil alternativ pentru flota acestora”, a menționat Paul Decuseară, ENGIE. „Tot mai mulți oameni vor trăi în orașe, iar asigurarea mobilității urbane este esențială. Cu soluțiile inovatoare pe care le oferă Holcim, putem construi străzi fără inundații, clădiri inteligente, independente energetic, într-o infrastructură ce va rezista testul timpului” a spus Alina Surducan, HOLCIM.
Nu în ultimul rând, Cătălin Răsturnoiu, Orange, a explicat că orașele inteligente sunt orașele care vor folosi soluții integrate de IT&C cu beneficii directe către municipalitate și cetățeni.