ICERTIAS: Românii apreciază cel mai mult mărcile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea
Pentru români, brandurile Milka, Nokia, Adidas, Dacia sau Nivea sunt simboluri tipice ale celui mai bun raport calitate-preţ (cea mai bună valoare) de pe piaţa românească.
Acestea sunt rezultatele primului studiu de cercetare Best Buy Award din România efectuat de organizaţia elveţiană ICERTIAS. Organizaţia măsoară gradul de experimentare şi satisfacţie al cetăţenilor în ceea ce priveşte raportul calitate-preţ al produselor şi serviciilor comercializate. Studiul a fost realizat în aprilie 2013.
Ca parte a studiului de cercetare Best Buy Award, respondenţii au fost întrebaţi care consideră că este cel mai bun raport calitate-preţ conform experienţei lor personale, pentru o categorie de produse sau servicii pe piaţa românească.
Studiul a cuprins 56 de categorii economice diferite, cum ar fi: vânzare cu amănuntul, alimentaţie, încălţăminte, îmbrăcăminte, cosmetice, electrocasnice, telecomunicaţii, finanţe şi altele.
Întrebările studiului Best Buy Award au fost deschise, în sensul că persoanelor interogate nu li s-a oferit în prealabil o listă de răspunsuri posibile. Respondenții au putut numi în mod liber furnizori de produse şi servicii, care, conform experienţei lor, au cel mai bun raport calitate-preţ de pe piaţă.
Invitați să menționeze „numele ciocolatei care, conform opiniei şi experienţei dumneavoastră personale, oferă cel mai bun raport calitate-preț de pe piaţa românească”, majoritatea celor chestionați au răspuns „Milka”.
La categoria „cremă de faţă“, locul întâi (cel mai mare număr de voturi dintre consumatorii români) a fost câştigat de Nivea, în timp ce, la categoria încălţăminte sport, poziţia numărul unu a fost ocupată de Adidas.
Câștigătorii celorlalte categorii sunt Nokia (telefoane mobile), Dacia (automobile), Acer (computere portabile), Arctic (aparate de uz casnic), Rama (margarină), Maggi (supe instant „la plic”), Danone (probiotice), Jacobs (cafea instant), Head&Shoulders (şampon de păr), Ariel (detergent de rufe) etc.
Important de menționat este că studiul Best Buy Award nu măsoară capitalul brandului sau cota de piaţă. Pentru a măsura raportul calitate-preţ al bunurilor şi serviciilor de pe piaţă, au fost luate în considerare exclusiv experienţa, opinia, satisfacţia şi percepţia consumatorilor
Metodologie şi eşantionare
Studiul de cercetare Best Buy Award – România – 2013/2014 a fost condus de organizaţia elveţiană ICERTIAS – Asociaţia Internaţională de Certificare GmbH, pe un eşantion de 1.200 de persoane, cetăţeni români – numai utilizatori Internet – cu vârsta de peste 15 ani. Sondajul a fost realizat pe baza unui chestionar web, în perioada 15-28 aprilie 2013, care a urmat metoda CAWI – DEEPMA (Computer Assisted Web Interviewing – Deep Mind Awareness).