Harvard Business School va preda un curs despre succesul lui Beyonce
Lansarea albumului a fost o surpriza totala atat pentru industria discografica și pentru fanii ei întrucât, contrar cutumei, lansarea nu a fost precedata de actiuni de promovare si niciun extras de pe disc nu fusese difuzat anterior la posturile de radio sau pe retelele de socializare, scrie Billboard. Albumul includea 14 piese si 17 videoclipuri.
Stirea a creata agitatie atat in mediul online, cat si in industria discografica, iar albumul s-a vândut în 600.000 de exemplare în primele trei zile, depasind un milion de copii în mai putin de o saptamâna. A fost al cincilea album al solistei si al 5-lea clasat "number 1" pe lista Billboard din SUA, iar Beyoncé prima femeie care a reusit aceasta performanta.
Lansarea a fost un push-up pentru cariera lui Beyoncé, potrivit lui Rob Sheffield, de la The Rolling Stone. Acest fenomen va fi studiat acum la Harvard, unde va fi analizata aceasta strategie atât de bine pusa la punct. Cazul a fost propus de profesoara Antia Elberse, care sustine cursuri de marketing strategic în industriile de creatie.