Guvernul vine cu noi reguli privind garanția produselor reparate
Guvernul va menține obligația magazinelor de a repara sau înlocui un produs abia cumpărat într-o perioadă maximă de 15 zile calendaristice, dar produsele reparate vor avea o garanție prelungită, iar cele de folosință îndelungată înlocuite vor avea un nou termen de garanție, vânzătorul urmând să aibă aceleași obligații pentru produsul înlocuit ca și pentru cel vândut inițial.
Legea prevede la acest moment că orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător și consumator, și fără niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luându-se în considerare natura produselor și scopul pentru care acesta a solicitat produsele, și că perioada de timp stabilită nu poate depăși 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul a adus la cunoștință vânzătorului lipsa de conformitate a produsului.
Printr-o ordonanță aflată în pregătire, Executivul va completa această prevedere cu mențiunea că cele 15 zile pot fi calculate și de la data la care produsul a fost predat.
Va fi însă stabilit, în același timp, că timpul de nefuncționare, din cauza lipsei de conformitate apărute în cadrul termenului de garanție, prelungește în mod corespunzător termenul de garanție și că produsele de folosință îndelungată care le înlocuiesc pe cele defecte în cadrul termenului de garanție vor avea un nou termen de garanție care curge de la data preschimbării produsului.
Produsele de folosință îndelungată defectate în termenul de garanție, atunci când nu pot fi reparate sau când durata cumulată de nefuncționare din cauza deficiențelor apărute în termenul de garanție depășește 10% din valoarea acestuia, la cererea consumatorului, vor fi înlocuite de vânzător sau acesta va restitui consumatorului contravaloarea produsului respectiv.
Ordonanța va fi aplicată în 30 de zile de la data aprobării de către Guvern.