Grupul studentilor pasionati de publicitate saluta Olimpiadele
Conferinta de debut a primei zile a fost ferita de Unilever si a avut tema „Povestea din spatele unor campanii memorabile”. Moderatorul discutiei a fost Dragos Stanca (PubliMedia International), iar vorbitorii au fost Mihai Coliban (Lowe&Partners), Andrei Cohn (Cohn&Jansen) si Adrian Botan (McCann Erickson). Cei trei au vorbit despre experientele proprii in realizarea unor campanii si le-au recomandat participantilor sa aiba intotdeauna o abordare sincera in procesul de creatie, sa caute conceptele creative pe strada si nu in birourile agentiei si, nu in ultimul rand, sa renunte la comoditatea retetelor si a cliseelor.
A doua conferinta, „Cum intru in mintea consumatorului?”, a fost oferita de Zapp, sponsorul principal al Olimpiadelor Comunicarii si a fost moderata de Ioana Mihai (Business Magazin). Vorbitorii au fost Petre Datculescu (IRSOP), Robert Redeleanu (Zapp), Mihai Ciobanu (Unilever South Central Europe) si Serban Alexandrescu (Headvertising).
Una dintre concluziile acestei conferinte a fost ca, in ciuda argumentelor pentru folosirea cercetarii in advertising, realitatea pietei romanesti arata ca, de cele mai multe ori, echipele de creatie ajung sa lucreze fara sa aiba suficiente date primite de la client sau obtinute printr-o cercetare proprie.
Conferinta „Creativitatea care vinde” a incheiat prima zi a celei de-a cincea editii a Olimpiadelor Comunicarii. Conferinta a fost sustinuta de Leo Burnett si a fost moderata de Bogdan Naumovici, director de creatie pentru regiunea Europa Centrala si de Est. Acesta a prezentat, impreuna cu invitatii sai – Eusediu Margasoiu (Quadrant Amroq Beverages), Sorin Vulpe (Academia Catavencu), Ruxandra Voda (Grupul Altex) si Aurora Stanescu (Muzeul National „Grigore Antipa”) – patru campanii de succes pe care Leo Burnett le-a realizat pentru acestia. Ideea demonstrata de cele patru studii de caz a fost ca exista o legatura directa intre creativitatea unei campanii (numarul de premii obtinute) si rezultatele de afaceri.
In a doua zi, prima conferinta, „Evenimente de succes”, prezentata de JTI, i-a adus in fata publicului pe Fulga Dimitrescu (JTI), Gabriela Lungu (Ogilvy Public Relations), Andrei Bortun (Millenium Communications), Sorana Savu (Premium Communication) si Alexandra Dinita (Free Communication). Discutia a fost moderata de Raluca Teodorescu (Media&Advertising). Toti invitatii au vorbit despre cresterea importantei evenimentelor in mix-ul de marketing al companiilor. Gabriela Lungu a aratat ca 47% dintre companiile americane vor creste utilizarea evenimentelor ca mijloc de comunicare in anul 2005.
A doua conferinta, „Comunicarea politica intre advertising si respectarea valorilor politice”, a fost moderata de Marian Voicu (TVR), iar vorbitorii au fost: Felix Tataru (GMP), Adrian Cioroianu (PNL), Claudiu Saftoiu (consilier prezidential), Sebastian Lazaroiu (CURS) si Cristian Parvulescu (Asociatia ProDemocratia). Intrebat daca show-ul politic si folosirea tehnicilor de advertising pentru promovarea unui candidat este o garantie a succesului, Felix Tataru a recunoscut ca nu se poate da un raspuns general valabil si ca acesta depinde intotdeauna de personalitatea candidatului. Adrian Cioroianu a explicat acest lucru vorbind despre un model european de comunicare politica, ce difera de cel american prin mai multa sobrietate si reticenta la branding-ul politic.
Conferinta „Imaginea de tara – o necesitate din perspectiva integrarii europene” a incheiat cea de-a doua zi. Aceaasta a fost moderata de Dumitru Bortun (ARRP), iar vorbitorii au fost Simona Miculescu (MAE), Mihai Ghyka (IAA Romania), Valeriu Turcan (Agentia pentru Strategii Guvernamentale) si Andreea Mihalcioiu (Ministerul Integrarii Europene). Valeriu Turcan a prezentat viziunea pe care o are Agentia de Strategii Guvernamentale pentru o campanie de branding de tara. Astfel, ea trebuie sa fie un proiect planificat pe o perioada de minim 6-8 ani, care sa intruneasca acordul a cat mai multor forte politice, sa fie implementat prin contractarea unei agentii de consultanta straine, iar brief-ul pentru aceasta agentie sa vina din partea unui grup de lucru format din reprezentanti ai Guvernului, ai companiilor private si ai ONG- urilor. Valeriu Turcan a afirmat in premiera ca sloganul sub care se va desfasura viitoarea campanie de branding de tara este probabil sa fie „creative by nature”.
Olimpiadele Comunicarii vor dura pana pe 25 aprilie, pe 27 fiind programata festivitatea de premiere. Ca si anul trecut, revista CARIERE este partener media al acestui eveniment.