Grupul MOL poate achizitiona benzinariile Eni. Comisia Europeana a dat unda verde
Grupul MOL anunta, in primavara acestui an, acordul de vanzare-cumparare pentru un numar de 208 de benzinarii Eni din Romania, Cehia si Slovacia, dar si pentru retele de distributie de carburanti, care functioneaza in prezent sub marca Agip.
Tranzactia a fost examinata in cadrul procedurii normale de analiza a fuziunilor si Comisia a ajuns la concluzia ca tranzactia propusa nu ridica probleme de concurenta. Entitatea rezultata in urma fuziunii va continua sa fie supusa unor presiuni concurentiale din partea altor actori de pe piata, atat in amonte, inclusiv din partea marilor companii petroliere active in Spatiul Economic European (SEE), cat si in aval, din partea numeroaselor statii de alimentare cu si fara marca.
In Romania, achizitia reprezinta un punct de referinta pentru indeplinirea strategiei Grupului MOL de a-si creste cota de piata. Prin integrarea celor 42 noi benzinarii, MOL Romania va ajunge la o retea de 189 unitati, plasate pe artere de trafic intens sau in pozitii de mare vizibilitate, sub marca MOL, anunta MOL Romania in luna mai a acestui an.
„MOL Romania a fost dintotdeauna o organizatie care si-a construit modelul de afaceri in jurul clientilor sai, iar echipa noastra este hotarata sa utilizeze aceasta oportunitate, oferind clientilor si partenerilor nostri produse si servicii de inalta calitate, sub marca MOL, in cadrul unei retele largite de benzinarii. Ne vom continua eforturile de crestere, bazandu-ne pe standardele inalte de performanta asigurate de echipa noastra capabila”, spunea, tot in luna mai, Kinga Daradics, CEO & Country Chairman MOL Romania.
MOL este o companie integrata din domeniul titeiului si gazelor naturale, ea fiind activa in Ungaria si Europa Centrala in sectorul productiei si distributiei de gaze naturale, petrol, combustibili si produse petrochimice.
Fiecare dintre cele trei companii vizate vinde carburanti si alte produse petroliere in tarile lor de origine. Tranzactia are ca rezultat o serie de suprapuneri intre activitatile acestor companii, atat la nivelul operatiunilor en-gros, cat si cu amanuntul.