Google România, membru IAB cu drepturi depline
Google România se va putea implica, fiind membru de acum, în activităţile asociaţiei, ce includ cercetare, educaţie, standardizare, susţinerea de evenimente pentru industrie, public affairs, operaţiuni şi social media, atât cu iniţiative proprii sau în cadrul grupurilor de lucru ale IAB România, potrivit Mediafax. Totodată, Google România va putea candida la poziţii de conducere în cadrul asociaţiei din România sau din Europa.
„Google a deschis un birou în România pentru a fi un jucător local, pentru a putea participa activ la dezvoltarea mediului online şi în acest context aderarea la IAB este naturală. Mediul Online, ca mediu de business şi comunicare, se dezvoltă accelerat şi IAB-ul are un rol foarte important în asigurarea unei creşteri sănătoase“, a declarat Dan Bulucea, Country Manager Google România.
Cristi Petriceanu, preşedinte al IAB România, a declarat la rândul său: „Aderarea Google la IAB România este un semn de consolidare a pieţei, de încredere în acţiunile derulate de către asociaţie şi de susţinere şi implicare în eforturile de dezvoltare a industriei online“. Google este a cincea companie multinaţională care aderă la IAB România, după Orange, ING, Gemius şi Smart Adserver, fiind membru IAB şi la nivel internaţional. IAB România reuneşte în acest moment 49 de membri.
Google a deschis, la 1 noiembrie 2010, un birou în Bucureşti, echipa din România fiind coordonată de Dan Bulucea. Google, proprietarul celui mai popular motor de căutare pe internet, are sediul central în Silicon Valley şi birouri în America de Nord, America de Sud, Europa şi Asia. Asociaţia IAB România a fost creată în anul 2006 şi reuneşte cele mai importante companii din domeniul publicităţii pe internet: regii de media, agenţii de publicitate, furnizori de servicii în domeniul publicităţii online şi publisheri autohtoni. IAB România este o asociaţie profesională, fără scop lucrativ, neguvernamentală, apolitică şi autonomă, care îşi propune să protejeze şi să promoveze interesele profesionale şi investiţiile realizate pe piaţa de publicitate online din România, să elaboreze standarde ale industriei şi să creeze cadrul pentru autoreglementare. IAB România este membru al asociaţiei IAB Europe, participând ca membru fondator la reconfigurarea acestei asociaţii în 2008.