Glints, noua platformă de LinkedIn pentru tineri
Oswald Yeo, Ying Cong Seah şi Looi Qin En şi-au abandonat studiile din cele mai prestigioase centre universitare americane pentru a se ocupa de afacerea pe care au dezvoltat-o încă din primii ani de facultate.
În timp ce o mulţime de oameni citesc titlurile laudative despre cei trei tineri care au renunţat la cursurile la Barkeley, Scoala de Afaceri Wharton sau Stanford, foarte puţini au scris despre greutăţile pe care le-au întâmpinat.
Ideea celor trei singaporezi a pornit de la principiul simplu al oricărei afaceri, cerere şi ofertă. Antreprenorii Glints cunoşteau persoane de aceeaşi vârstă cu ei (studenţi), care erau în căutare de internship şi în acelaşi timp ştiau şi de necesităţile unor companii care doreau să angajeze studenţi. Această nevoie a fost „sclipirea” care a dus la lansarea platformei pe care tinerii au considerat-o la început un sprijin pentru cei de vârsta lor scrie huffingtonpost.com.
Echipa de fondatori Glints (Sclipiri) s-a reunit prima dată în facultate. Atunci au câştigat câteva concursuri în care au prezentat diverse planuri de afaceri, în competiţii de antreprenoriat. Apoi si-au dat seama că vroiau să facă mai mult decât un plan de afaceri pe hârtie.
Și aşa au stabilit, pe parcursul celor doi ani de serviciu militar, o cerință obligatorie în Singapore , că ar fi cel mai bun moment pentru a începe să-şi pună în aplicare planurile. Aici ar fi apărut primul obstacol.
" Incidentul militar"
Spiritul antreprenorial al tinerilor soldaţi nu se plia tocmai bine cu regulile din serviciul militar din Singapore. În timp ce Glints se lansa ca o platformă socială pentru tinerii în căutare de lucru, un alt tânăr din mass-media, intern, de la o publicaţie din Singapore, titra: „ Trei tineri aflaţi în serviciul militar lansează o afacere”, în dezacord cu regulile armatei. Au reuşit să scape nesancţionaţi, întrucât la data lansării, tinerii nu percepeau taxe şi deci nu era o afacere.
Tinerii povestesc că platforma nu era nici măcar un site, era o formă rudimentară pe Google, unde tinerii se înscriau pentru internship, iar companiile pentru a obţine interni. Apoi tinerii făceau un fel de studiu, contactând ambele părţi si abia la final se făcea legatura între cerere şi ofertă.
Dupa ce au terminat armata, vreo opt luni au fost în căutarea unei soluţii pentru a-şi transforma ideea în afacere şi asa au ajuns la incubatorul de afaceri Joyful Frog Digital Incubator (JFDI) Asia.
Principiul oricărei afaceri de succes: oferă-le oamenilor ceea ce vor
Mentorii de la JFDI au fost cei care le-au ghidat primii paşi. În perioada în care afacerea era în faza de validare, mentorii i-au sfătuit pe tineri să iasa din birouri şi să meargă să stea de vorbă, faţă în faţă, cu beneficiarii din universităţi despre cum şi-ar dori să arate platforma, ceea ce au şi făcut.
Aşa au ajuns să înţeleagă faptul că tinerilor nu le pasă de fapt despre stagiul în sine, ci mai mult despre îmbunătățirea aptitudinilor lor, câștigarea experienței de lucru și de a-şi lărgi perspectivele găsirii de noi locuri de muncă.
Înţelegerea motivaţiilor pentru care absolvenţii vor să meargă într-un internship i-a ajutat să elaboreze o platformă adaptată nevoilor.
Cereţi bani şi veţi primi sfaturi
Cel mai bun sfat pe care tinerii l-au primit în termeni de strângere de fonduri este," cere bani și veți primi sfaturi. Cereți sfatul şi veţi primi bani". Până să ajungă la persoana potrivită care să creadă în ideea lor, tinerii s-au întâlnit cu aproape 50 de investitori iar cei mai mulţi i-au respins.
Ca sfat pentru antreprenorii aspiranti, cei trei au răspuns " Just do it”.
Între timp, cei trei au renunţat la cursurile unor facultăţi americane de prestigiu pentru că, spun ei, după şase luni de studiu nu au aflat mai nimic despre cum să înceapă o afacere, comparativ cu ceea ce au învăţat de la mentorii din incubatorul de afaceri. Pe viitor, Glints speră să se dezvolte şi pe alte pieţe , şi să ajute pe oricine doreşte să îşi transforme în realitate visurile.