Forța economică a femeilor, pusă în volum
„Cu această iniţiativă nouă în Europa Centrală şi de Sud‐Est, românească, dedicată afacerilor înfiinţate şi conduse de femei, ne propunem să deschidem o arie de cercetare aplicată – nu teoretică – ambiţioasă. Este o dezbatere legată de un fenomen social care s‐a dezvoltat natural rapid în ultimele două decenii şi jumătate şi care se deosebeşte fundamental de practicile vechi ale trecutului. Apariţia clasei sociale antreprenoriale de genul feminin este certă şi convingătoare”, scrie Andreea Paul în Nota asupra ediției.
Volumul conține o scurtă prezentare istorică a primelor forme de antreprenoriat feminin, urmată de o analiză de ansamblu asupra forţei economice a femeilor în România ultimului sfert de veac. „Nu am ezitat să compar performanţele româncelor cu cele ale doamnelor din celelalte state ale lumii, în special cu cele din Uniunea Europeană. Am convingerea că această parte va angaja noi dezbateri febrile despre cauzele şi efectele dezechilibrelor de gen, atât în rândul economiştilor, cât şi al celorlalţi specialişti, dar nu numai”, se mai arată în prezentarea inițială.
Cartea mai include informații despre experienţele internaţionale şi mecanismele publice de susținere a antreprenoriatului feminin (cu un accent pe experiența Cehiei) și zeci de relatări ale propriilor experiențe din partea unor femei manager şi antreprenoare din România. Printre acestea, Anca Vlad (Fildas-Catena), Simona Baciu (şcoală internaţională Transylvania College din Cluj‐Napoca), Iren Arsene (editura Curtea Veche) și Isabelle Iacob (reţeaua de farmacii Help Net).