Firmele germane au în continuare încredere să-şi plaseze banii în România
Situaţia economică
Procentul firmelor care apreciază situația economică actuală ca fiind mai bună decât în 2015 s-a dublat ( de la 15% la 30%) iar pentru 56% dintre firmele chestionate situația este neschimbată. Chiar dacă în aprecierea perspectivelor economice pentru anul în curs față de anul trecut România se situează peste celelalte țări din ECE, numărul celor care văd perspective mai bune a scăzut ușor la 49% ( 56% în 2015 ). În ce privește situația propriilor companii, pentru anul în curs estimările sunt pozitive, jumătate dintre firmele chestionate apreciază situația ca fiind bună. 61% dintre companii sunt de părere că situația lor se va îmbunătăți în acest an (75% în 2015).
Şi aici România depășește media țărilor din ECE, chiar dacă valorile au coborât ușor sub cele de anul trecut. Condițiile-cadru economice au consemnat unele îmbunătățiri, necesită încă îmbunătățiri considerabile, conform actualului chestionar, mai ales în ce privește combaterea corupției, România a înregistrat în ultimii doi ani progrese considerabile, care se văd și din aprecierile firmelor. În afară de asta scăderile unor impozite au dus la o apreciere mai bună a nivelului de impozitare, apreciază investitorii germani.
“Ca în majoritatea țărilor din regiune, și companiile din România sunt nemulțumite de siguranța juridică, de administrația fiscală și în general de administrația publică, dar și infrastructura din România este de câțiva ani o piedică în calea investițiilor. În ce privește disponibilitatea forței de muncă multe companii se plâng de lipsa personalului calificat” se arată în comunicatul transmis de Camera de Comerţ şi Industrie Germană (AHK) din România.
Chiar dacă numeroase companii cu capital german sunt încă nemulțumite de anumiți factori economici, totuși majoritatea acestor companii ar alege din nou România pentru a-şi plasa banii. La întrebarea dacă ar alege tot țara noastră pentru investiții, 91% din participanții la chestionar au răspuns cu „da”.
Chestionarul a fost realizat în perioada februarie – martie 2016 cu contribuţia a 105 companii cu participare germană la capital, active în România, din care 70% fac parte dintr-un concern sau un grup de firme. 83% din aceste companii au sediul central în Germania, 7% în Austria, 10% în România.