Final de Olimpiade, inceput de cariera
La Olimpiadele din acest an, au existat 5 dezbateri, 5 workshop-uri, 12 studii de caz. Proiectul a fost sprijinit de 14 sponsori, 12 parteneri media si a fost finantat de Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor prin Programul Youth al Comisiei Europene.
Timp de doua saptamani, 43 de echipe formate din cate cinci studenti au pregatit campanii de comunicare pentru tot atatea companii, institutii publice si oameni politici. Prezentarile acestora au avut loc in perioada 7-9 mai si au fost intampinate cu entuziasm si aplauze atat de publicul venit in numar mare, cat si de „beneficiarii” lor. Multi dintre acestia au declarat ca vor lua in considerare ideile studentilor, le vor pune in aplicare sau vor continua colaborarea cu autorii lor. Specialisti din peste 25 de agentii de advertising sau de relatii publice i-au tutoriat si le-au jurizat apoi munca tinerilor profesionisti.
In data de 9 mai a avut loc Festivitatea de Decernare a Premiilor la World Trade Center Bucuresti, gazda oficiala a manifestarii.
Primii studenti care au scapat de emotiile de a fi anuntati castigatori au fost cei care au participat la proba de „Comunicare Institutionala”. Partenerul probei a fost Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice. Dumitru Bortun, vicepresedinte al organizatiei, a facut referire la departamentul de relatii publice din institutiile romanesti, care in momentul de fata nu se regaseste la nivelul de „top management al organizatiei, iar directorul de comunicare nu participa la procesul decizional, asa cum ar fi normal. Locul departamentului de comunicare in institutiile publice depinde de cultura organizationala care, in Romania, nu este una moderna”, a conchis Bortun.
Premiile au fost decernate de Jonathan Scheele, Seful Delegatiei Comisiei Europene in Romania, care considera ca „este vital ca institutiile sa comunice cu publicul, este o trasatura esentiala a unei democratii mature”. In ceea ce priveste comunicarea institutiilor romanesti, Jonathan Scheele crede ca „Romania sufera inca de mentalitatea de ghiseu, care ar trebui inlocuita de o strategie de comunicare profesionista”.
Cea mai inalta pozitie a podiumului a fost ocupata de ELSA Team care a „lucrat” pentru Ministerul Integrarii Europene. Studentii care au alcatuit echipa au oferit cele mai bune solutii pentru intrebarea Ministerului: „Cum folosim mass-media ca multiplicator de informatie europeana pentru a se explica ceea ce se negociaza cu Uniunea Europeana?”.
Premierea a continuat cu proba „Comunicare Politica” si discursul lui Cristian Pirvulescu, presedinte al Asociatiei ProDemocratia, partenerul probei. „Cred ca tinerii care s-au prezentat la comunicare politica pot sa stea oricand langa acei consultanti electorali occidentali care sunt astazi prezenti pe piata romaneasca”, spune Pirvulescu. „Cred ca partidele si politicienii au gresit cand nu au cautat in interiorul comunitatii studentesti acesti specialisti”, a incheiat presedintele ProDemocratia.
Premiile categoriei au fost decernate de Sorin Rosca Stanescu, director general al Grupului de Presa Ziua, care s-a adresat studentilor spunandu-le: „Daca sunteti convinsi ca trebuie sa ne schimbam viata, veniti, luati premiile, intoarceti-va sa faceti politica si castigati alegerile in 2008”.
Premiul intai al acestei probe a fost castigat de echipa Political Vice care i-a propus lui Radu Berceanu o strategie de comunicare pentru candidatura acestuia la un loc in Camera Deputatilor din partea judetului Dolj.
A treia proba la care s-au decernat premiile a fost „Discurs Public”. Premiile au fost acordate de Anca Gheorghe, directoarea Directiei de Marketing a Televiziunii Romane, partener al probei pentru al doilea an la rand. Premiul intai a intrat in posesia lui Stefan Paun, care a reusit sa convinga juriul si audienta ca „in Romania de azi e mai bine sa urmezi studii superioare”.
Decernarea la cele doua probe „comerciale” a inceput cu „Relatiile Publice”. Premiile au fost acordate de Liviu Lambrino, Managing Partner la Merlin Advertising, prezent la festivitate si in calitate de reprezentant al Grupului K”ober, partenerul probei. Cea mai inalta pozitie a podiumului a fost ocupata de PRime PR care a propus o campanie de BTL pentru promovarea noii identitati Radio 21.
Lambrino a acordat si un premiu special din partea Merlin, premiul pentru „inversunare in gandire strategica”, castigat de Andrei Balan. Premiul a constat in suma de 300 de euro.
Liviu Lambrino a incheiat spunand ca pleaca de la Olimpiadele Comunicarii cu „o perceptie total diferita asupra unui CV de proaspat absolvent de facultate care vrea sa se angajeze in compania noastra”.
Ultima proba la care s-au acordat premii a fost „advertising”, proba la care initial s-au inscris peste 70 de echipe de studenti. Premiile au fost decernate de Edward Kania, vicepresedinte Business Development SICOMED, partenerul probei. Acesta considera ca „advertisingul este un instrument care masoara cresterea economica din Romania.” Acesta este unul dintre principalele motive pentru care SICOMED a sustinut Olimpiadele Comunicarii si studentii care-si doresc o cariera in domeniu.
Premiul intai a fost castigat de echipa Coffee Break care a propus o campanie care sa convinga tinerii din Romania sa citeasca mai mult. Beneficiarul campaniei a fost TVR, care va incepe difuzarea ei in grila de toamna.
In finalul serii, a fost anuntata o initiativa a unui grup de studenti participanti la Olimpiadele Comunicarii, o campanie „anti-spaga”. Grupul care s-a autointitulat Noua Ne Pasa a fost reprezentat de initiatorul actiunii, Alexandru Seremet. Initiativa a luat nastere pe forumul site-ului www.olimpiadelecomunicarii.ro si promite sa rezolve una dintre cele mai mari probleme ale societatii romanesti.
Olimpiadele Comunicarii sunt un proiect al Asociatiei de Comunicare Ethos, finantat de Agentia Nationala pentru Sprijinirea Initiativelor Tinerilor. La festivitatea de premiere, Cristian Rizea, Director General ANSIT, a afirmat „avem convingerea ca toti participantii de la Olimpiadele Comunicarii au avut de castigat, fie ca este vorba de experienta, cunoastere de idei, un loc de munca sau un premiu in bani. Educatia nonformala a devenit o necesitate in noul context european”.
Competitia continua pe site-ul concursului www.olimpiadelecomunicarii.ro, acolo unde publicul care a asistat la prezentarile studentilor poate da note on-line. Pe 15 iunie, va fi anuntat castigatorul „Premiului Publicului editia 2004”.