Factura incompetenţei. Deciziile care au dus Tarom în vrie
Când Malev, compania aeriană naţională a Ungariei, a dat faliment, PIB-ul ungurilor s-a prăbuşit trimestrial cu 4% până la 8%. Falimentul Malev a redus exporturile de servicii şi a mărit importurile ţării. În cazul României, dincolo de dispariţia serviciilor aeriene ale companiei naţionale, Tarom probabil că nu va avea efecte la fel de dezastruoase, însă o diminuare a Produsului Intern Brut trebuie avută în vedere. Ne permitem această pierdere?
Între faliment, privatizare şi management privat. După cinci ani de restructurări şi eficientizări, compania naţională de transport aerian, Tarom SA, se află astăzi pe marginea prăpastiei şi nu se poate hotărî.
Pierderile însumate în ultimii 4 ani (inclusiv 2012) se cifrează la 250 milioane de euro. Astfel, compania a avut venituri de 220 milioane în 2011 şi a raportat în acelaşi an un rezultat negativ de 60,9 milioane de euro. Pentru 2012, Tarom a înregistrat un rezultat negativ de 54 milioane de euro, ceea ce a ridicat pierderile totale din ultimii cinci ani la circa 250 milioane de euro.
Citiți articolul integral pe IncomeMagazine.ro