Facebook fură audiența site-urilor de știri
Planul potrivit căruia Facebook va găzdui direct pe platforma de social media articole integrale și videouri ale publicațiilor nu mai este un zvon, ci, începând de miercuri, o realitate.Concret, publicarea integrală a unui material pe Facebook presupune că articolele vor fi integrate complet în news-feedul rețelei de socializare, potrivit The New York Times.
Nouă companii media au căzut de acord cu strategia Facebook, asta în ciuda temerilor că participarea lor la această mișcare ar putea însemna chiar subminarea propriilor afaceri.
Citește și Social media, cea mai importantă carte de vizită pe care o ai
Cinci dintre companiile de știri care s-au implicat în proiect sunt din America – BuzzFeed, National Geographic, The Atlantic, NBC News și The Times, iar patru sunt din Europa – The Guardian, BBC News, Bild și Spiegel Online.
Programul, despre care s-a vorbit mult în ultimele luni și care a necesitat mult timp de negociere între Facebook și cele nouă publicații, va începe cu puține articole, dar se va extinde rapid.
Cel mai important aspect pentru utilizatorii de smartphone-uri este că așa-numitul „articol instant” (Instant Article) se va încărca de zece ori mai rapid pentru că cititorii rămân și citesc pe platforma rețelei sociale și nu dau click ca să citească materialul pe website-ul unei publicații.
Citește și Greșeli de social media care îți distrug brandul
Publisherii pot să vândă sau să integreze reclame în materiale și să păstreze tot profitul sau pot fi de acord ca Facebook să vândă reclamă pentru ei pentru un comision de 30%.
Totodată, Facebook le va permite publicațiilor să culeagă informații despre oamenii care citesc articolele publicate integral pe rețeaua socială cu aceleași instrumente pe care le folosesc ca să-și urmărească vizitorii care intră pe propriile site-uri.
Publisherii se tem că Facebook va deveni, de fapt, locul unde utilizatorii de Internet își vor găsi informațiilor de care au nevoie și că nu vor mai avea nevoie să intre și pe site-urile de știri, ceea ce înseamnă alungarea cititorilor și, inclusiv, a celor care vor să cumpere reclamă.
Citește și Spune-mi cine eşti, ca să-ţi spun ce reţea de socializare foloseşti
„Publisherii nu au altă alternativă decât să colaboreze cu Facebook. Acolo este audiența. Este prea importantă ca să fie ignorată”, spune Vivian Schiller, care a deținut funcții executive la NBC News, The New York Times și Twitter și care acum este consultant pentru companiile media și pentru branduri.