F.Talpeș: N-am găsit specialiști de marketing în România. Angajăm în SUA
Compania de securitate informatică a lansat, în parteneriat cu Citrix, o nouă tehnologie- Hypervisor Introspection (HVI)- despre care spune că revoluționează securitatea mediilor virtuale folosite de marile corporații. Inovația tehnologică, rodul a cinci ani de cercetare, constă în „poziționarea soluției de securitate în afara sistemului de operare, asigurând o protecție superioară în combaterea campaniilor de spionaj cibernetic și a amenințărilor complexe persistente”.
„Avem niște soluții care ne deschid orizonturi foarte largi. Problema este că trebuie să monetizezi, să iei cotă de piață, să câștigi clienți și contracte. Și am considerat că având avantajul acesta în piață nu trebuie să pierdem avansul în timp formând oameni și pierzând unul sau doi ani ca abia după aceea să mergem în piață. Am zis: luăm oameni care deja știu ce să facă pentru ca de acum să câștigăm cotă de piață”, spune Florin Talpeș.
Compania a reconfigurat în prima parte a anului linia de top management prin recrutarea a doi vicepreședinți în hub-ul din SUA, responsabili de vânzări, marketing și soluții enterprise și promovarea altor șase vicepreședinți în sediul central. Structura completă prevede recrutarea unui vicepreședinte pe zona de Corporate Marketing. În total, de la începutul anului, Bitdefender a angajat între 5 și 10 specialiști în hub-ul din SUA, care se ocupă de vânzările pe plan global, iar până la sfârșitul anului numărul acestora se va apropia de 20. Compania caută acum Product Manageri și Product Marketing Manageri, atât pentru hub-ul global, cât și în România. Noii vicepreședinți au rolul de a forma echipe mixte, angajând specialiști în SUA, dar contribuind și la pregătirea oamenilor din România. Un astfel de specialist însemnă costuri care pot ajunge și la 500.000 de dolari pe an pentru companie, a precizat Florin Talpeș. „Am luat decizia de a căuta oameni grei de pe piața americană care printre altele au și rolul de a forma români. Pentru că echipele lor sunt mixte. Dacă ne uităm la echipa VP-ului de Enterprise Solutions, de când l-am recrutat i-am spus că unul din lucrurile pe care trebuie să le facă este să formeze echipe extrem de puternice în România și că vom ajuta și start-up-urile din România. Că va veni în România și va ține cursuri de Product Marketing pentru start-up-uri. În așa fel încât să formeze echipe în Bitdefender și să dăm puțin know-how și către piață”. Florin Talpeș a precizat că nu este vorba de start-up-uri pe care ar intenționa să le achiziționeze, ci despre cele care participă la acceleratoarele cu care compania sa colaborează pe partea de mentorat.
Echipa de cercetare- dezvoltare va crește cu 20-25%
Bitfefender are acum aproape 1.000 de angajați, dintre care circa 100 sunt în Statele Unite, unii dedicați strict pieței nord-americane, iar ceilalți fiind responsabili pentru strategia pe piața globală. Florin Talpeș a precizat că și în echipa dedicată SUA se fac în continuare angajări, dar pentru altfel de roluri- de Business Developer, Account Manager sau System Engineer.
Compania a păstrat în totalitate în România partea de cercetare și dezvoltate, în centre deschise în București, Iași, Cluj-Napoca și Timișoara. "Echipa de R&D va crește cu 20-25%, anul acesta. Cel puțin acesta este planul. Fiecare centru de cercetare & dezvoltare are o anumită specializare, anumite proiecte și fiecare echipă are planul ei de recrutare și de dezvoltare”.
Rareș Ștefan, Chief Strategy Officer, spune că inginerii din România sunt de cel mai înalt nivel la nivel global, iar unele dintre cele mai mari companii din lume încearcă să racoleze angajați ai Bitdefender. "Avem niște oameni extraordinari, formați de pe băncile universităților, avem oameni care predau cursuri în universități la Iași, Cluj, Timișoara, București. Calitatea oamenilor este extraordinară atât timp cât investești în ei și îi formezi. Experiențele pe care le-am avut, în varii proiecte, cu ingineri din SUA, Canada, India sau China au fost dezamăgitoare. Cercetătorii și dezvoltatorii din România se plasează undeva în topul dezvoltatorilor din lume”.
Bitdefender a investit masiv, în ultimii ani, în dezvoltarea tehnologiilor de securitate pentru mari companii, o direcție strategică care ar urma să-i permită creșteri constante de două cifre pentru următorii ani. În 2015, vânzările Bitdefender pe segmentul enterprise s-au dublat. Florin Talpeș estimează că 20% din cifra de afaceri va fi obținută datorită noii soluții tehnologice destinate corporațiilor, estimează Florin Talpeș.
Conform datelor raportate la Ministerul Finanțelor Publice, Bitdefender SRL a înregistrat în anul fiscal 2015 o cifră de afaceri de 387 de milioane de lei. Compania a exportat anul trecut de 377,9 milioane de lei, conform datelor BNR, furnizate la solicitarea Bitdefender. Compania livrează soluții de securitate în peste 100 de țări, cele mai importante piețe fiind SUA și țările din Europa de Vest.