Externalizarea in proces de maturizare
Potrivit studiului KPMG, 79% dintre companii nu cunosc cu precizie costul pe care il implica procesul de selectie a unui furnizor de servicii externalizate. "Din pacate, sondajul nostru arata ca mult prea multe companii nu par sa aiba monitorizare atenta a prevederilor contractuale care sa identifice cu acuratete valoarea reala a contractelor de externalizare", spune Victor Kevehazi, Senior Partner KPMG Romania (foto). Mai mult, fiind intrebati cat timp au durat activitatile necesare completarii fazei de cerere-oferta, 50% au raspuns ca a durat mai mult de sase luni (maximum de timp recomandat de KPMG pentru realizarea acestui proces). 60% dintre respondenti considera ca problemele pe care le au cu furnizorii de servicii externalizate sunt generate de factorul uman, ceea ce ar putea fi explicat prin faptul ca, in timpul procesului de selectie, oamenii si "compatibilitatea culturala" au fost considerate ca avand importanta secundara sau nu au fost luate deloc in considerare.
Cu toate acestea, sondajul arata semne imbucuratoare, care conduc la concluzia ca piata este in proces de maturizare. 89% dintre respondenti se asteapta sa mentina sau sa creasca nivelul actual de externalizare, in timp ce numai 14% sustin ca s-a ajuns la diferente substantiale de asteptari din punct de vedere financiar si comercial intre furnizor si client. In plus, doar 13% sunt de acord cu punctul de vedere deseori exprimat in mass-media conform caruia "jumatate dintre contractele de externalizare esueaza".