Exit românesc către gigantul Nielsen pe piața de retail audit
“Încă de la cesionarea a 51% către Nielsen am avut în vedere un exit total până în anul 2015. L-am realizat acum pentru ca ambele părţi au văzut această perioadă ca fiind un context favorabil pentru a pune în acţiune acest plan. Prin urmare, ieşirea din Retailplus Eastern Europe vine ca un pas cât se poate de firesc. Ca şi în acest an, în perioada următoare focalizarea mea va fi – până la noi provocari – pe proiectele antreprenoriale existente, în special pe Sameday Courier ” a declarat Octavian Bădescu, co-fondator Retailplus Eastern Europe.
Octavian Bădescu a fost implicat direct în conducerea Retailplus Eastern Europe timp de 3 ani şi jumătate, fiind şi directorul general al companiei. Aceasta s-a dezvoltat continuu, în condiţii de profitabilitate, ajungând lider de piaţă pe această nişă. Anul 2011 a adus pentru Retailplus Eastern Europe o creştere de 50% faţă de anul anterior, înregistrând o cifră de afaceri de aproximativ 1,5 milioane de euro, cu o rată de profit de 30%. Tot în 2011, aria geografică acoperită a fost marită, compania Retailplus Eastern Europe dezvoltând operaţiuni în Bulgaria, în ţările din fosta Iugoslavie şi în Albania.
În urma achiziţiei realizate de Nielsen, nu vor exista schimbări majore în cadrul companiei Retailplus Eastern Europe, Octavian Bădescu renunţând la management înca de la finalul anului trecut.
Compania Retailplus Eastern Europe a fost fondată în 2008 de către Octavian Bădescu alături de Gilad Hass şi Nyr Manor. Compania este lider de piaţă pe segmentul de “in-store observation”, având drept clienţi companii precum Carlsberg, Heineken, Coca Cola sau Unilever.