Eticheta in afaceri se invata
Primul curs de eticheta si networking in afaceri a fost lansat de firma New Elite Consulting. Organizatorii considera ca era nevoie de un astfel de curs deoarece, treptat, locul conceptelor de ma-nagement si de ierarhie a fost luat de cel de networking. Pentru ca afacerile incep de cele mai multe ori de la o intalnire intre doi oameni. Pentru ca eticheta in afaceri va formeaza acel „brand awareness” personal care face ca purtarea voastra sa fie putin altfel decat a celor din jur, ceva care-i face pe parteneri sa va sune sau sa va intalneasca cu placere, sa va caute compania.
Omul modern nu trebuie sa aleaga intre a se purta manierat si a se purta oricum, ci este dator sa invete sa faca un standard de comportament cotidian din principiile elegantei in purtari, caci acestea sunt un adevarat catalizator in relatiile de afaceri, ele il ajuta sa adune in jurul sau alti oameni de succes.
Cursurile organizate de New Elite Consulting sunt modulare si sunt sustinute de Ema Grigore, New Elite Managing Director si autor al cursului. 70% din curs este format din exercitii interactive prin care se exerseaza abilitati de comunicare si relationare, studii de caz, proiectii video, simulari de situatii reale si teste de autoevaluare.
Participantii vor putea sa :
- identifice principiile etichetei de afaceri;
- initieze o conversatie si sa construiasca relatii de succes pe termen lung;
- isi adapteze tinuta la diverse ocazii, conform unui standard al etichetei;
- faca prezentari si sa afle cum sa procedeze in diferite situatii in care numarul de persoane necunoscute este mare;
- demonstreze un comportament si o atitudine eleganta atunci cand sunt invitati la o receptie, eveniment, cocktail, masa de afaceri;
- faca dintr-o cina de afaceri o unealta a relatiilor de succes.
Module
Eticheta de afaceri
Ce intelegem prin eticheta de afaceri si de ce avem nevoie de ea; Eticheta de afaceri versus eticheta in societate; Aplicatie: Exista Mrs. si Mr. Perfect? Secvente video cu exemplificarea principiilor etichetei de afaceri; Principiile etichetei de afaceri; Test de autoevaluare a cunostintelor de eticheta de afaceri.
Arta conversatiei
Cum facem prezentarile si in ce ordine; Strangerea de mana si salutul intre sexe in lumea afacerilor; Cum putem retine corect numele persoanelor; Cum putem declansa o conversatie; „Secrete” ale prezentarilor de succes; Studii de caz : Prezentari la targuri si expozitii; Eticheta in conversatia de afaceri; Comunicarea non-verbala in slujba mesajului; Abilitatile de ascultare, apreciere si acceptare; Exercitiu de conversatie cu clientii si par-tenerii; Comunicarea in era digitala (telefonie fixa si mobila, e-mailuri, videoconferinte).
Networking
Cele cinci strategii de succes in networking; Networking (abilitatea de a descoperi si folosi conexiuni intre oameni).
Business Impact – Vestimentatie si stil
Criteriile dupa care alegem vestimentatia; Ce se face si ce nu se face in materie de vestimentatie; Stilul office, business casual si casual; Protocolul sacoului; imbracamintea adaptata la evenimente speciale. Exercitiu: Situatia si vestimentatia potrivita. Garderoba unei femei de afaceri; Garderoba unui domn; Silueta si vestimentatia; Aplicatie pe echipe: silueta si vestimentatia; Primul pas catre o impresie excelenta: un aspect ingrijit; Cum ne asortam accesoriile la tinuta.
Afacerile si gastronomia
Cand este potrivit sa facem invitatii la masa; Ce este potrivit sa comandam; Cum ne comportam la reuniuni de business; „Secrete” pentru eticheta la cocktailuri, reuniuni, seminarii de afaceri; Exercitiu gastronomic: Stim ce sa comandam? Aranjamentul mesei de afaceri in functie de ocazie; Cum se folosesc tacamurile si „recuzita” aferenta; Situatii mai putin obisnuite si cum le facem fata.
Eticheta de afaceri pentru manageri
Importanta stabilirii de standarde de comportament elegant si asteptari; Cai si situatii utilizate pentru a comunica asteptari comportamentale pentru membrii echipei; Eticheta in relatiile cu membrii echipei; Importanta utilizarii etichetei in relatiile interpersonale si de la individ la individ; Abilitatea de a comunica eficient in situatii deosebite (conflicte, vizite la clienti, protocol de grad inalt); Cum transmitem mesajele dificile; Liderul ca mesager; Cum corectam greselile membrilor echipei; Importanta etichetei de afaceri cand transmitem mesaje intre subordonati si restul companiei; Importanta folosirii culturii informale si a „legendelor” organizationale in modelarea de comportamente; Principii ale etichetei de afaceri in cadrul prezentarilor.