Eşti clientul unei companii care îţi riscă BANII
Astfel s-a ajuns la concluzia că 52% dintre companiile financiare și 46% dintre organizațiile de comerț electronic afirmă că trebuie să adopte măsuri de securitate suplimentare pentru a asigura siguranța tranzacțiilor financiare.
Un procent și mai mic din companii din acest sector oferă și protecție pentru dispozitivele consumatorilor.
Cifrele sunt cu atât mai îngrijorătoare cu cât una din şase companii de e-commerce spune că nu intenționează să instaleze soluții de securitate care să asigure protecția tranzacțiilor împotriva fraudelor online.
De asemenea, doar 4 din 10 companii sunt dispuse să investească în instrumente de protecție.
Cu “portofelul” la vedere, în caz de atac cibernetic
O treie din companiile care lucrează cu flux de numerar pe internet nu oferă și nu intenționează să ofere protecție dispozitivelor consumatorilor pe durata tranzacțiilor financiare, arată studiul. Asta, în ciuda faptului că dispozitivele sunt cel mai puțin protejate și ar putea cauza pierderi de bani clienților și scăderea profitului și a reputației companiilor.
28% dintre organizații nu intenționează să instaleze software anti-fraudă pe dispozitivele mobile ale consumatorilor, iar 30% dintre companii nu-și protejează propriile infrastructuri împotriva fraudelor.
Starea de relaxare pe care instituţiile financiare o au faţă de securizarea plăților poate cauza reacții negative din partea consumatorilor. Astfel, 75% dintre utilizatori se așteaptă ca organizațiile financiare să-și asume responsabilitățile pentru protejarea dispozitivelor lor.
Clienţii sunt creduli în continuare
În plus, 40% dintre respondenți sunt siguri că organizațiile le vor returna banii în cazul unor pierderi. Totuși, conform statisticilor Kaspersky Lab, numărul amenințărilor cibernetice care vizează datele financiare ale utilizatorilor individuali se află într-o creștere constantă.
„În fiecare zi, numărul infractorilor care merg personal să fure bani din bănci scade. Din ce în ce mai multe infracțiuni se desfășoară online. Infractorii cibernetici vizează băncile și tranzacțiile financiare online prin intermediul dispozitivelor clienților.”, afirmă Ross Hogan, Global Head al Fraud Prevention Division în cadrul Kaspersky Lab.
Pentru a proteja clienții și finanțele acestora – și implicit și reputația companiei – organizațiile financiare sunt încurajate să utilizeze soluții de securitate cuprinzătoare, care facilitează prevenirea fraudelor,maximizând eficiența și optimizând experiențele utilizatorilor.
O platformă integrată, care asigură protecție atât utilizatorului cât și băncii, previne fraude pe care soluțiile de securitate nu le previn.