Este rentabilă publicitatea în mijloacele de transport în comun?
Publicitatea în interiorul mijloacelor de transport în comun, reprezintă o soluție optimă de propagare a mesajului publicitar transmis de marketeri, în special datorită faptului că, într-o singură zi, doar în București, sunt targetați aproximativ 700.000 călători. Acest fapt asigură eficiența campaniilor de promovare, publicul fiind captiv, iar rata de reținere a mesajului publicitar poate depăși procentul de 78%.
Principala preocupare a responsabililor de marketing este aceea de a găsi noi metode de targetare al unui număr cât mai mare de potențiali clienți interesați de un produs / serviciu, pentru care se realizează o campanie de promovare. Repetiția și vizualizarea constantă a mesajului transmis prin publicitate în mijloacele de transport asigură recunoașterea produselor / serviciilor într-o perioadă foarte scurtă de timp.
Un studiu realizat de agenția de publicitate neconvențională, Evia Media, relevă câteva argumente menite să susțină eficiența promovării în mijloacele de transport, și anume:
- Autobuzele însoțesc permanent consumatorii, mesajului publicitar ajungând la un număr foarte mare de călători;
- Reclama este poziționată la nivelul ochilor, iar acest lucru transformă publicitatea în autobuze într-un mediu care se consumă involuntar;
- Autobuzele au o largă acoperire a orașului și aduc reclama în mijlocul zonelor aglomerate și dorite de către advertiseri;
- Publicul targetat este pregătit să cumpere, fapt confirmat și de poziționarea capetelor de linii lângă centre comerciale;
- Din punct de vedere al bugetului investit, niciun alt mediu publicitar nu poate avea impactul și expunerea oferită de publicitatea în interiorul mijloacelor de transport în comun.
Față de modalitățile clasice de expunere, publicitatea în interiorul autobuzelor nu agasează și nu deranjează, din contra, chiar stârnește interesul.