Drumul spre miliardul de euro pierdut în gropi
În primăvara anului 2011, într-un acces de optimism, ministrul Transporturilor de atunci, Anca Boagiu, definea instituţia pe care o reprezenta drept „o sugativă de bani europeni”. Un an mai târziu, analiştii dau alarma, afirmând că sfârşitul lui 2012 ar putea aduce României un deficit important de finanţare. În domeniul transporturilor, specialiştii vorbesc despre pierderi de circa un miliard de euro din cauza slabei absorbţii a fondurilor europene accesabile prin Ministerul Transporturilor.
Fondurile pentru infrastructură au fost totdeauna stimulentul pentru atragerea de noi state în UE. Între 1980-1990 Bruxelles-ul a cheltuit miliarde de euro pentru drumuri şi autostrăzi în noile state aderate, iar ţări precum Spania, Portugalia şi Grecia şi-au făcut reţele rutiere moderne impresionante. Noul val de admitere în Uniunea Europeană din 2004-2007 părea a fi la fel de promiţător cu noile state membre, însă foarte repede proaspeţii membri ai „clubului” european au constatat că Uniunea Europeană îţi dă bani, dar nu-ţi pune şi în „traistă”.
Citiți articolul integral pe IncomeMagazine.ro