Dorința româncelor de a înființa o afacere a scăzut
10% din femeile antreprenor intervievate își desfășoară activitatea singure și nu au intenția de a angaja în următorii cinci ani. Europa este continentul cu cea mai mare frecvență a femeilor care lucrează pe cont propriu.
Mai puțin de 2% dintre femeile antreprenor au înființat afaceri în domeniul IT, depășind cu puțin un sfert
din numărul bărbaților care au ales acest domeniu de busines. Femeile preferă să-și înființeze afaceri în domeniile guvernării, sănătății, educației și serviciilor sociale, numărul depășind de două ori numărul bărbaților care activează în aceste domenii.
Datele din acest ultim raport evidențiază câteva tendințe cheie și paradoxuri, potrivit directorului executiv al GEM, Mike Herrington. „Odată cu creșterea nivelului de dezvoltare economică și a nivelului educațional, participarea antreprenorială a femeilor scade, iar decalajul dintre femeile și bărbații care inițiază o afacere crește, însă și fenomenul de desființare a afacerilor se reduce. În timp ce rata femeilor care pun capăt unei afaceri este mai mare cu 10% decât cea a bărbaților în economiile din primele trei niveluri de dezvoltare, mai puține femei din economiile puternic dezvoltate, bazate pe inovare, au ieșit din afaceri – o cifră ce reprezintă doar două treimi din procentul bărbaților care renunță la businessul lor ".
În ultimul an, 163 de milioane de femei au înființat afaceri în 74 de țări din întreaga lume, în timp ce 111 de milioane conduceau întreprinderi deja consacrate, ceea ce arată că antreprenoriatul feminin este în creștere la nivel global.
Global Entrepreneurship Monitor (GEM) este studiul cel mai cunoscut din lume în domeniul antreprenoriatului. Raportul poate fi descărcat aici