Detaşările internaţionale, o practică tot mai comună în România
Practica aduce însă numeroase provocări pentru companii la nivel fiscal şi juridic, în gestionarea costurilor cu impozitul pe venit şi contribuţiile sociale generate de forţa de muncă mobilă pe plan internaţional.
Specialiştii în resurse umane din România se ocupau, în mod tradiţional, de aspecte privind recrutarea şi administrarea de personal. În prezent însă, în condiţiile în care ei trebuie să ţină cont şi de implicaţiile fiscale în munca lor, colaborarea cu departamentul de taxe al companiei sau cu un consultat extern devine o necesitate, pentru buna şi completa gestionare a personalului detaşat.
Iar acest lucru presupune numeroase detalii, de la pregătirea unui pachet salarial pe perioada detaşării pentru angajaţii proprii, până la aspectele practice de avut în vedere la primirea ca şi companie-gazdă a unei persoane detaşate din străinătate.
“În contextul economic actual este important ca specialiştii de resurse umane să planifice detaşările transnaţionale, astfel încât să respecte prevederile fiscale naţionale, dar şi să ia în considerare cerinţele internaţionale. Aceştia au nevoie să cunoască foarte bine implicaţiile politicilor de mobilitate existente la nivel de organizaţie, dar şi diversele aspecte practice pentru ca o detaşare să se finalizeze cu un angajat motivat şi un angajator ce şi-a îndeplinit astfel obiectivele de business”, precizează Corina Mîndoiu, Senior Manager EY România.
Treizeci de directori, manageri şi specialişti în resurse umane din companii româneşti şi multinaţionale au participat la dezbateri, pentru a identifica paşii de urmat pentru respectarea legislaţiei în vigoare şi pentru planificarea eficientă a detaşărilor în context local şi european.