Despre recrutare, prin ochii lui Carmen Baraibac, HR Director Deloitte
„Un start bun în carieră este esențial pentru traseul profesional al unui tânăr. În procesul de recrutare, aspirațiile tinerilor sunt la fel de importante ca și experiența din CV, deoarece ne dorim oameni motivați care să-și pună amprenta asupra mediului de afaceri viitor”, este de părere Ahmed Hassan, Country Managing Partner Deloitte România.
Ultimul studiu Deloitte Millennial Survey recent publicat arată că noua generație de lideri caută angajatori cu valori și aspirații comune, care oferă oportunități de leadership și mentorat și încurajează echilibrul carieră-viața profesională.
În timp ce pregătirea ei se concentrează pe învățare și dezvoltare, experiența sa acoperă majoritatea domeniilor de resurse umane de bază: managementul performanței, managementul talentelor, compensații și beneficii, dezvoltare organizațională și a resurselor. Carmen deține o diplomă de licență în Limbile Engleză și Română și este Instructor Executiv acreditat în cadrul Academy of Executive Coaching din Marea Britanie.
Care sunt valorile profesionale esențiale pentru o carieră în cadrul Deloitte?
Carmen Baibarac: Pentru a avea o carieră de succes în Deloitte este important să fii o persoană orientată spre rezultate, care se concentrează pe găsirea de soluții. De asemenea, gradul ridicat de interacțiune, la toate nivelurile, pe care îl presupun profesiile de consultant și auditor necesită foarte bune abilități de comunicare și relaționare. Aș mai adăuga aici un grad mare de flexibilitate în abordare și determinarea de a reuși într-un mediu complex și foarte dinamic.
Cum vă propuneți să le insuflați tinerilor aspiranți aceste valori?
Carmen Baibarac: În principiu, urmărim aspectele menționate mai sus încă de la interviul de angajare și selectăm candidații care le demonstrează în mod natural. În timp, experiențele pe care le au și programele de dezvoltare la care participă îi ajută pe angajați să crească și să-și pună mai mult în valoare calitățile.
Care sunt cele mai mari greșeli care se fac la „înfățișarea” cu angajatorul?
Carmen Baibarac: În ziua de astăzi, candidații sunt din ce în ce mai informați și pregătiți pentru discuția cu angajatorul și, de aici, tentația de „a poza” în „candidatul ideal”. O astfel de discuție, lipsită de autenticitate, nu aduce valoare nici uneia dintre părți.
Care sunt cele mai mari greșeli pe care le-ați văzut la candidații Dvs.?
Carmen Baibarac: Adăugând la cele de mai sus, aș menționa cosmetizarea CV-ului, urmată de dificultatea de a aduce argumente pertinente, menite să susțină afirmațiile din CV. De asemenea, întâlnim destul de frecvent candidați care nu-și petrec suficient timp informându-se despre angajator înainte de interviu, sau care dau dovadă de o familiaritate (ex. folosesc argou) sau formalitate excesivă în timpul discuției.
Candidați care v-au surprins de-a lungul timpului. Cu ce?
Carmen Baibarac: M-a impresionat maturitatea unor candidați foarte tineri, care reușiseră să transforme niște experiențe de viață dificile în experiențe de învățare. De asemenea, am văzut candidați cu experiență care au avut curajul și energia să se reprofileze pentru că își doreau să facă lucruri aliniate cu pasiunile și valorile lor personale.
În cazul în care doriți să aplicați la oportunitățile Deloitte, găsiți mai multe informații aici.