Despre criteriile de evaluare ale angajaţilor şi de ce nu contează la evaluare numărul de absenţe
În mai anul trecut a fost introdusă obligativitatea instaurării criteriilor de evaluare pentru toţi angajaţii unei companii. Pentru organizaţiile cu sisteme de management al performanţei bine puse la punct, acest lucru n-a venit ca o noutate.
,,Foarte multe companii au stabilit ca şi criteriu de evaluare a angajaţilor, disciplina muncii. Am auzit criterii de genul: să nu ai mai mult de trei absenţe pe lună sau să nu întârzii mai mult de trei ori la serviciu. Dar acesta nu este un criteriu de evaluare. Disciplina nu ţine de capacitatea profesională sau de capacităţile intelectuale ale angajaţilor”, a spus în cadrul evenimentului Mihaela Cracea, Managing Associate al casei de avocatură Pachiu şi Asociaţii, care a susţinut şi o prezentare cu tema ,,Criteriile de evaluare a performanţei – obligativitate şi eficienţă după introducerea lor în mai 2011”.
Mihaela a propus introducerea criteriilor de evaluare în regulamentul intern al companiei sau ca o anexă la contractul colectiv de muncă. În acelaşi timp însă, Virginia Oţel, Deputy General Manager la Motoractive IFN SA, parte a Garanti Leasing, a pus pe primul loc sistemele de management al performanţei din companii, majoritatea deja stabilite la nivel global.
,, Apreciem consultanţa juridică pentru că ne ajută, dar nu sunt de acord ca procesele de HR să fie construite dinspre partea juridică înspre HR, ci invers. Trebuie să vedem care este sistemul de management al performanţei din companii şi cum putem să-l tranformăm în contractul colectiv de muncă. Cred că sistemele de performanţă din companii nu ar trebui afectate", a mai precizat Virginia Oţel.