De ce este online-ul vital pentru afacerea ta?
În urmă cu 10-15 ani, campaniile de marketing presupuneau bugete uriașe. Doar marile branduri își permiteau să investească în publicitate. Companiile mici și mijlocii își construiau un bun renume după metoda clasică: recomandarea.
Era digitală a venit cu un avantaj imens pentru aceste companii care, în mod tradițional, nu puteau investi în promovare. Gratuitatea informației aduce cu sine o prezență masivă în lumea online. Potențialii tăi clienți sunt prezenți pe rețelele de socializare.
Marketing-ul a murit, trăiască (online) marketing-ul!
De ce ai investi sume covârșitoare în campanii de promovare, când poți avea rezultate mari cu buget redus? David Meerman Scott vorbește în cartea Noile reguli de marketing și PR (editura Publica, București, 2010) despre marketingul clasic ca fiind noua formă de artă. Să investești într-un spot publicitar e un act de branding, nu de vânzare. Companiile nu mai fac campanii de marketing clasice pentru a vinde, ci pentru a-și construi o imagine. Adică e echivalentul comenzilor făcute de familia de
Medici lui Michelangelo în Renaștere. Dă bine la imagine, dar nu ajută la buzunar! Marketingul clasic este util, dar nu prioritar! În afaceri trebuie să știi să stabilești priorități!
Facebook-ul de toate zilele
În România, peste 38% din cetățeni au cont de Facebook, adică 7.200.000 de utilizatori. Iar segmentul de vârstă, 18-54 de ani, persoane cu potențial de cumpărare sunt 81% din cei care sunt pe Facebook. Aproape 6.000.000 de persoane stau și te așteaptă să de oferi conținut valoros.
Orice bază de date ți-ai construi, e greu să ajungi la un asemenea procent. Nu mă înțelege greșit, baza de date e foarte importantă. Dacă nu ai una, ar trebui să începi să te gândești serios cum să o construiești. Facebook-ul are un imens impact și, mai mult decât atât, este gratuit!
Evident, și Facebook-ul are serviciile sale plătite pe care chiar le recomand! Dar până să plătești pentru reclama pe Facebook, te sfătuiesc să îți propui un număr țintă de fani pe care să îl atingi în mod organic.
Creează-ți o pagină oficială a companiei, dar fă-o ca la carte!
Cu referințe, mărturii, câteva postări zilnice, date despre voi, trimitere către site-ul oficial, absolut tot! Invită-ți prietenii să dea like și fii prezent acolo pentru cei care te urmăresc. Dacă are cineva o întrebare, răspunde-i, ajută-l! După ce ți-ai atins ținta de fani, poți juca deja în următoarea ligă. Învață cum să folosești eficient Facebook ads și fii constant!
Cel mai important sfat pe care pot să ți-l dau legat de Facebook și în general de on-line marketing, este să lucrezi cu firme profesioniste. Alege firme care știu ce fac, atlfel vei fi dezamagit de rezultate.
Fii prezent pe toate canalele online!
Orice tip de afacere ai avea, îți recomand să fii prezent pe absolut toate canalele online. Chiar dacă ești antreprenor, în timpul liber ești client. Cu siguranță ai căutat online date despre firmele a căror client ești.
Gândește-te ce ai vrea să găsească potențialul tău client despre tine la un simplu search. Fă o listă cu aceste lucruri și distribuie-le pe toate paginile online: Facebook, Google +, Twitter, Instagram, LinkedIn, Youtube etc.
Mai mult, folosește-te de metodele moderne de promovare. Pe lângă Facebook ads și Google Adwords, îți recomand remarketing-ul. Taxa percepută este infimă în raport cu impactul avut. Fii constant! Nu înghesui multe campanii într-o perioadă scurtă de timp, după care devii inactiv!
Fii autentic! Brandul tău trebuie să fie vizibil și online.
Nu posta ceea ce nu te reprezintă doar pentru a câștiga niște like-uri. Cei ce te urmăresc doresc sinceritate!
Companiile mari au înțeles că online marketing-ul este vital. De aceea investesc în pregătirea echipelor de online. Dacă alegerile se câștigă în mediul online, tu de ce nu ai cuceri piața în acest mod?
Lorand Soares Szasz este unul dintre cei mai apreciaţi traineri, speakeri şi antreprenori români la ora actuală. A fost desemnat de 2 ori consecutiv cel mai bun speaker din România la Business Days, este autorul a 2 cărţi despre afaceri, sute de seminarii şi cursuri despre afaceri şi vânzări în fiecare lună în întreaga ţară.
Este fondatorul a 3 companii de profil: Coaching4you – unde a pregătit zeci de mii de proprietari de afaceri prin cursuri şi programe de coaching personalizate, Business Mastery – program prin care a ajutat peste 1000 de afaceri din România să obţină creşteri masive şi să treacă la următorul nivel şi Bizz.Club – francize de cluburi de networking antreprenorial.