De ce compania Ford Motor renunță la investiția în Mexic
Anunțul a fost făcut marți de directorul general al Ford, Mark Fields, la fabrica Flat Rock din Michigan, unde va fi extinsă producția de vehicule electrice, hibride și autonome. De asemenea, Fields a informat că Ford va construi o fabrică pentru baterii electrice la Flat Rock până în 2020.
Aici sunt produse mașinile sport Mustang și sedanurile Lincoln Continental. Fabrica are peste 3.700 de angajați. Ford a oprit activitatea uzinei timp de o săptămână în octombrie, în urma scăderii cu 13% a vânzărilor modelului Mustang, în primele 11 luni din 2016.
Până în februarie 2016, Ford a produs și modelele din gama Fusion la Michigan. După un declin semnificativ al vânzărilor, compania a decis producerea acestor vehicule la uzina din Hermosillo, Mexic. Livrările Fusion au scăzut cu peste 10% în perioada ianuarie-noiembrie 2016.
Producătorii auto americani nu reușesc de câteva decenii să obțină profit din vânzarea automobilelor de dimensiuni mici. Mutarea liniei de asamblare în Mexic ar fi redus costurile Ford, deși unele modele sunt complexe, potrivit Agerpres.
Președintele ales al SUA, Donald Trump, a declarat în noiembrie că Ford Motor va păstra fabrica în care produce modelul Lincoln în Statele Unite, în loc să o mute în Mexic. "Tocmai am primit un telefon de la prietenul meu, Bill Ford, președintele companiei Ford, care m-a anunțat că va păstra fabrica Lincoln în Kentucky și nu în Mexic", a scris Trump, într-o postare pe Twitter. Ford produce SUV-ul Lincoln MKC la fabrica sa de asamblare Louisville din Kentucky, alături de SUV-ul Ford Escape. Uzina are 4.700 de angajați. Compania nu a luat niciodată în considerare mutarea producției modelului MKC în Mexic, unde produce sedanul Lincoln MKZ la uzina sa din Hermosillo. În Mexic, salariile sunt cu 80% mai scăzute decât în SUA.
Anul trecut, Ford a vândut aproximativ 20.000 de SUV-uri MKC în SUA, comparativ cu 258.000 de SUV-uri Escape.