De ce Bucureștiul și Praga au atras noi retaileri în ultimul an
Aproximativ 80 de noi branduri consacrate au intrat pe piețele din Europa Centrală și de Est într-o perioadă în care numărul proiectelor și al dezvoltatorilor de spații comerciale se afla pe un trend ascendent.Cei 80 de noi retaileri nou intrați în regiune au deschis, doar în cursul anului trecut, conform analizei CBRE, peste 85 de noi spații comerciale, dintre care aproximativ jumătate sunt lanțuri de magazine din Italia, Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie.
Capitala României a atras peste 20 de noi retaileri din întreaga lume în principalele centre comerciale din oraș și ocupă, alături de Praga, prima poziție în topul regional privind atragerea de noi investiții de profil, se arată într-o analiză de specialitate remisă Agerpres.
Cu 22 de noi branduri care au deschis magazine la nivel local, Bucureștiul “ia fața” unor mari capitale precum Berlin și Madrid și se află în topul european al orașelor cu cele mai multe nume noi atrase la nivel local. Londra (65), Paris (36) și Moscova (33) sunt capitalele europene care au atras cei mai mulți retaileri în cursul anului 2016.
Specialiștii apreciază că nivelul consumului și cheltuielile cu retailul din țările dezvoltate ale ECE au crescut cu 6,6% în 2016, însă păstrează în continuare un nivel redus față de statele din Vestul Europei. Centrele comerciale moderne, retail park-urile sau spațiile comerciale stradale s-au dezvoltat într-un ritm accelerat în regiune, ceea ce a condus la o creștere puternică a interesului retailerilor pentru extindere, lucru care creează premisele intrării unor noi nume în ECE.
Conceptul omni-channel
Legat de același subiect, generația Millennials cheltuie aproximativ 50% din venituri pe relaxare, în special pentru ieșirile cu prietenii, achiziții de produse și servicii, cinematograf, concerte sau activități variate, tendință care se observă și în cazul Generației Z, a persoanelor născute între 1995 și 2010, spun specialiștii de la CBRE. Spre deosebire de Millennials, cei din Generatia Z își doresc să petreacă mai mult timp liber fiind mai productivi sau creativi și nu doar pentru ieșirile cu prietenii. Tot aceștia sunt și cei pentru care granițele dintre online și offline nu mai există și un magazin fizic și o ofertă online nu vor mai oferi diferențe notabile. Aici intervine avantajul conceptului omni-channel, care va elimina barierele comerciale dintre tradițional și online.