Dați click pe #revistacariere? Hashtag-ul, simbolul momentului
În engleză i se spune “pound key”. Apare pe orice tastatură de telefon și e tasta care dă o comandă sistemului de operare din rețea. E ca un enter. Cei care au multe conferințe prin telefon deseori aud ”enter your conference code followed by the pound or hash sign key”. O altă denumire a sa este chiar hash. Simbolul poate fi la fel de bine utilizat ca o prescurtare a cuvântului number.
În muzică, deși într-o formă desenată ușor modificată, se referă la alterarea unui sunet. Se pune în fața unei note pe portativ, sau la începutul portativului pentru a se aplica întregii piese. În engleză i se spune sharp, în română diez. În momentul de față, acest simbol. Hash-ul pus înaintea oricărui cuvânt, îl face să fie descoperit de oricine.
O formă simplă
Înainte ca hashtag-ul să fie introdus oficial ca unealtă de organizare, în septembrie 2006, Twitter deja introdusese @mențiunile și @răspunsurile, dar lansase și o variantă mobilă a platformei.
Primul hashtag folosit vreodată a fost #barcamp. Barcamp este o grupare care organizează conferințe despre tehnologie și internet, cea mai mare ediție reunind 6.400 de oameni în Myanmar, în 2013. În primul an după crearea hashtag-ului, cel mai răspândit cuvânt a fost #noticias, termenul spaniol pentru știri.
În 2007 rețeaua de microblogging Twitter a introdus hashtag-urile pentru a organiza postărilor utilizatorilor și a introduce o formă simplă de a crea categorii. Multe din platformele de socializare (Flickr, Tumblr, Google+, Instagram, Vine ș.a.) au adoptat această modalitate de indexare a conținutului și între timp hashtag-ul a devenit reprezentativ pentru social media motiv pentru care și Facebook a introdus această funcție luna trecută.
Pentru a folosi hashtag-ul pe orice platformă de socializare se utilizează diezul (#) urmat de un cuvânt sau mai multe fără spații între ele (de exemplu, #gadgetmylove), potrivit independent.md și nu numai. După ce este format un hashtag acesta devine hiperlink care printr-un click te redirecționează spre o pagină unde sunt afișate toate postările corespunzătoare acelui hashtag. Aceasta este o metoda foarte simplă de a găsi conținut pe un anumit subiect dar și de a participa în dezvoltarea acestuia.
Indiferent de platformă există deja numeroase hashtag-uri populare care pot fi folosite pentru a te ajuta să-ți faci vizibil conținutul. De exemplu, dacă publici o fotografie din București, o știre locală sau un status poți folosi #București sau altele relevante postării. Este recomandat să nu abuzezi în folosirea prea multor hashtag-uri pentru o singură postare și să nu utilizezi hashtag-uri nepotrivite conținutului. Foarte mulți utilizatori de pe Twitter urmăresc cele mai populare categorii și aduc conținut în funcție de acestea.
De interes
Mai pe larg vorbind, Facebook, cel mai folosit site de socializare din România, a introdus hashtag-urile în 2013, iar mișcarea a fost văzută mai mult ca un contraatac asupra platformei de microblogging Twitter.
Ca să rezumăm, spre exemplu, dacă vă interesează să urmăriți pe Facebook postările Revistei CARIERE, atunci când vedeți un mesaj care conține #revistacariere, dați click pe hashtag-ul respectiv și se va deschide o căutare creată automat de către Facebook, unde veți găsi postările și ale altor persoane care au folosit acel hashtag în mesajele lor. Puteți căuta direct hashtagul de interes în câmpul de căutare Facebook, veți obține același lucru.
După cum subliniază și specialiștii în domeniu, cea mai mare utilitate a hashtag-urilor este la conferințe. Acolo puteți afla opiniile celor din sală, prin a urmări hashtag-ul oficial al evenimentului. Tot spre exemplu, pentru a încuraja participanții de la o conferință să-și exprime părerile online, unii organizatori proiectează pe un ecran din sală discuțiile de pe Twitter, care conţin hashtag-ul oficial al evenimentului. Acest lucru crește interacțiunea la eveniment și vizibilitatea acestuia în rândul utilizatorilor.
Și, cu hashtag ori fără, să nu omitem faptul că social media înseamnă conexiune instantanee cu audiența.