Cumpărătorii vor varietate și confort în shopping-ul online
Studiul urmăreşte tendinţele de utilizare a dispozitivelor mobile, influenţa reţelelor sociale şi utilizarea serviciilor integrate destinate cumpărăturilor în magazine şi în mediul online – cunoscute sub numele de retail omni-channel.
41% dintre consumatorii europeni ar prefera să cumpere de la un anumit comerciant dacă ar avea posibilitatea să achiziționeze online şi să ridice apoi produsele din magazin, în timp ce 52% dintre ei ar dori să aibă posibilitatea să cumpere online şi să returneze produsele la magazin.
Reţelele sociale şi utilizarea dispozitivelor mobile continuă să influențeze obiceiurile de cumpărare ale consumatorilor. Jumătate dintre clienţii care utilizează un smartphone şi aproape 60% dintre cei care utilizează o tabletă cumpără online, iar 44% dintre ei au menţionat că şansele de a compara ofertele magazinelor sunt mult mai mici atunci când utilizează aplicaţia pentru telefonul mobil a unui retailer, comparativ cu versiunea pentru mobil a site-ului.
Canale, alegeri și avantaje
Cumpărătorii din Europa se așteaptă să cunoască opțiunile de livrare și costurile totale încă de la începutul procesului de achiziție. Flexibilitatea este, de asemenea, un factor important, 55% dintre consumatorii europeni intervievați răspunzând că își doresc o mai mare flexibilitate în alegerea unei date de livrare, iar 53% doresc opțiuni îmbunătățite pentru colectarea pachetelor de la o locație convenabilă a comerciantului.
Vizibilitatea este un factor apreciat de aproape toți consumatorii din Europa; 96% dintre ei afirmă că metodele de urmărire a unei achiziții sunt esențiale sau binevenite, 65% doresc să urmărească coletul prin intermediul alertelor pe e-mail, iar 62% doresc să aibă posibilitatea de a urmări expedierile direct pe site-ul retailerului.
Returnări comode
Potrivit raportului, serviciile de returnări pot determina creșterea vânzărilor și pot îmbunătăți nivelul de satisfacție a clienților. Jumătate dintre cumpărătorii online din Europa au declarat că posibilitatea de a controla mai ușor serviciile de returnare / schimbare necesită îmbunătățiri, două treimi au afirmat că analizează politica de returnare înainte de a face o achiziție, iar 61% au declarat că ar cumpăra mai mult de la un retailer, dacă acesta oferă o politică de returnare comodă.