Cum vor antreprenorii români să inspire seriozitate
Cel puţin asta reiese dintr-un studiu realizat de analiştii de la KeysFin, care a analizat denumirile firmelor active din România. Studiul KeysFin privind denumirile firmelor a luat în calcul cele 549.427 de firme înregistrate şi active la nivelul anului 2014.
Probabil aţi auzit de expresia „afară-i vopsit gardul, şi înăuntru leopardul!” În business-ul românesc, asta se traduce prin afaceri în marea lor majoritate de apartament, cu denumiri cât mai pompoase, de-a dreptul fioroase, asta dacă menţinem comparaţia cu leopardul.
Faptul că românii umblă cu SRL-ul vopsit în culori occidentale este confirmat de statistica KeysFin care arată că cele mai multe firme active, 11.595, poartă denumirea de “Consulting”, iar alte 9700 includ numele “Invest”. Denumiri foarte populare la români sunt şi “Construct” (8856), “Trans” (8272), “Company” (6851), “Design” (6212) şi, bineînţeles, “Internaţional” (6122).
Pe lista celor mai populare denumiri de firmă se mai află Star, Tech, Business, Trading, Management, Media, Expert, Soft, Concept şi Logistic, toate aflate pe cărţile de vizită a peste 100.000 de societăţi comerciale.
Nu lipsesc şi denumiri precum Best, Smart, Industrial, Marketing, Universal, Super, West, Fast, Gold şi Mega.
„Acestea denumiri, cele mai des întâlnite, dovedesc faptul că investitorii români, indiferent că au un PFA, un SRL sau un SA, încearcă să-şi asigure un capital de imagine cât mai solid, să dovedească, în primul rând prin denumire, stabilitate şi seriozitate. Că peste 90% dintre firmele din România au sediile sociale în apartamente de bloc, asta este altă problemă”, spun analiştii de la KeysFin.
„Vorbim, pe de o parte, de dorinţa de a impresiona clienţii interni, iar pe de altă parte de nevoia legitimă de a negocia de la egal la egal cu potenţiali parteneri străini. Una este să te cheme Mega Consult International şi alta este să te denumeşti Cabluri şi Vopseluri SRL”, au mai spus aceştia.
Un fenomen tot mai întâlnit în economie îl reprezintă, din acest punct de vedere, şi înfiinţarea unor companii în afara ţării, la Londra, Paris, în SUA sau în paradisurile exotice, tocmai pentru a sugera potenţialilor parteneri faptul că au de-a face cu firme serioase, nu cu “business-uri de buzunar”.
Există, bineînţeles, şi exemple de business-uri cu nume ancorate puternic în filonul naţional, care ne aduc aminte de sorgintea românească, tradiţională. Potrivit studiului KeysFin, cel mai des întâlnit nume tradiţional este Mioriţa, o denumire aflată pe frontispiciul a peste 170 companii înregistrate la Registrul Comerţului.
În rest, cele mai multe poartă denumiri de flori precum Magnolia, Crinul şi Crizantema, de păsări (Albatros, Condor) sau alte denumiri care au legături cu aşteptările oamenilor de afaceri, de la Favorit, Splendid, Elixir, Nirvana, Talisman, Fortuna, Orizont, Unic, Actual, Viitorul, Ascendent, la Cristal, Diamant şi Briliant.