Cum vinzi produse care creează „dependență”
Nu mă refer la produsele care produc dependență prin compoziția lor (tutun, alcool, cafea sau alte substanțe de acest gen), ci la produse simple, dar care te-au cucerit irevocabil. Procesul e similar celui în care te îndrăgostești. Ești cucerit în așa măsură în care nu mai ai ochi pentru altă persoană. Cu siguranță la o simplă plimbare la supermarket îți vei confirma că ești într-o astfel de relație cu anumite produse. Mergi țanc la raft și le pui în coș fără să te intereseze măcar ce a mai scos concurența pe piață. Întrebarea este cum poți reuși să vinzi produsele sau serviciile tale în așa mod încât clienții să fie „îndrăgostiți până peste cap” de brandul tău și să nu mai aibă ochi pentru concurență.
În articolul anterior am vorbit despre diferența dintre produse, marfă și experiența pe care acestea o produc. Dacă nu ai citit acest articol, îți recomand să o faci acum. Vei avea o privire de ansamblu asupra brandingului. Găsești articolul AICI.
„Dragoste la prima vedere”
Prima întâlnire e esențială. Dacă nu e suficient de captivantă, nu va aduce cu sine niciodată o a doua. Trebuie să îți concepi povestea pe care o spune produsul tău astfel încât, de la prima vedere, să îți conduci clientul către o relație trainică între tine și el. Adică să existe o scânteie între produs și individ.
Dacă nu există sclipirea aceasta, omul va continua să caute până când unul din concurenți îl va cuceri definitiv. Produsul tău trebuie să transmită un mesaj clar chiar de la prima vedere. Trebuie să promită.
Unui produs care nu promite nimic, nu i se va acorda încredere. Fără încredere, nu ești un brand, doar un producător oarecare. De exemplu, un motor Harley Davidson îți promite putere. De la motorul pe care îl are, până la aspect, trebuie să admitem că promisiunea lui este tocmai statutul tău de neînfricat.
Din păcate, majoritatea produselor fie nu promit nimic, fie au mesaje confuze și obscure care numai încredere nu inspiră. Alege un mesaj simplu pe care vrei să îl transmiți și mizează pe el. Atât. Ce e prea mult strică, mai ales la imagine! De la design, la atitudinea angajaților tăi, lucrează să inspirați încredere și claritate.
Menține flacăra vie
Dacă ai reușit să îți „cucerești” clientul și a doua oară, ești pe drumul cel bun. Trebuie doar să te asiguri că aceste prime întâlniri vor aduce cu sine nenumărate altele. Aceasta e o etapă continuă și crâncenă în branding. Statisticile sunt triste. 94% din noile produse eșuează. Multe dintre ele sunt produse bune, chiar excelente, dar nu au reușit să inspire încredere. Dacă reușești să faci o promisiune credibilă și atrăgătoare, ai început cu dreptul! După, trebuie să te ții de acea promisiune. Întotdeauna! Mort sau viu, bogat sau în faliment, promisiunea pe care ai făcut-o clienților trebuie împlinită. Integritatea este al doilea pas după încredere. Identifică temerile clienților în raport cu produsele tale și rezolvă-le! Integritatea presupune și relația ta personală cu clientul.
Partea cu adevărat frumoasă
Bazele brandingului sunt încrederea și integritatea. Dacă le-ai bifat, fii pe fază! Începe distracția! Experiența cu produsele tale trebuie să producă mândrie. Clientul trebuie să fie mândru de promptitudinea cu care îl întâmpini, de performanța și disponibilitatea angajaților tăi. Ei sunt ambasadorul tău, emblema. Dacă ai angajați fericiți, și clienții vor fi fericiți și mândri de importanța care li se acordă.
Punctul suprem al brandingului este pasiunea. Dacă reușești să trezești pasiune, înseamnă că ești un brand în adevăratul sens al cuvântului. Surprinde-ți clienții la fiecare interacțiune. Vor fi nerăbdători să intre în contact cu tine din nou și nu vor mai avea ochi pentru concurență!
Marile branduri au fost construite în timp. Nimeni nu s-a născut mare. Dar pentru a ajunge cu adevărat mare, trebuie să fii constant și perseverent!
Lorand (care lucrează cu perseverență la brandul lui) Soares Szasz