Cum văd nemţii partida de ceai a muncitorilor englezi de la British Mini
La fabrica Mini din Oxford schimbul durează nouă ore şi cinsprezece minute – dar aici sunt incluse două pauze plătite de ceai – cea de dimineaţa durează 26 de minute, iar cealaltă este după-amiaza şi durează 27 de minute. Pauza de 30 de minute de la prânz nu este plătită, potrivit www.thelocal.de.
Săptămânalul german Wirtschaftswoche a raportat de curând un articol din care am aflat că oficialii de la BMW au încrucişat săbiile cu sindicatul muncitorilor fabricii, din cauza intenţie de a scurta pauzele plătite cu 10 minute pe zi.
Pauza, care în total însumează 53 de minute plătite pe zi, este cea mai lungă din grupul BMW, potrivit săptămânalului.
De asemenea, există un alt conflict, cel al toaletelor. Se pare că muncitorii de la linia de asamblare care au nevoie la toaletă sunt lăsaţi să plece numai dacă există de fiecare dată alţi colegi care le pot lua imediat locul. Potrivit presei britanice, această condiţie i-a determinat pe muncitori să apeleze uneori la coşurile de gunoi din apropiere, fapt negat de purtătorul de cuvânt de la Mini, care a declarat „Nu există nicio dovadă că respectivele coşuri de gunoi sunt utilizate necorespunzător“.
Sindicatul a refuzat oferta celor de la BMW, care au propus o creştere a veniturilor cu şase procente, spunând că această condiţie va afecta calitatea. Sindicatul ameninţă cu o grevă, ceea ce ar fi un eveniment, deoarece ultima a avut loc în anul 1984.
BMW a dat publicităţii la sfârşitul săptămânii trecute un raport din care a reieşit că Mini a produs 68,210 autoturisme în primul sfert al anului, o creştere cu 12,1 procente faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi cel mai productiv prim sfert din istoria companiei.