Cum şi-au împărţit harta României companiile aeriene low-cost
România este a doua cea mai mare piaţă din regiune şi a înregistrat cea mai mare creştere a capacităţii luna trecută, arată cele mai recente date ale OAG, furnizor de informaţii şi soluţii cu privire la industria aviatică. Unul dintre factorii care a dus la această creştere este introducerea de noi rute şi creşterea capacităţii pe cele deja existente, măsuri luate în special de companiile low-cost. Iar creşterea numărului de rute şi a frecvenţelor a dus la majorarea cotei de piaţă.
Spre exemplu, dacă în februarie 2010 companiile low-cost aveau o cotă de piaţă de 34% din totalul de locuri alocate pe piaţa locală, în februarie anul acesta, această cotă a ajuns la 52%.
Astfel, operatorii aerieni prezenţi pe piaţa românească au adăugat 55.000 de noi locuri, comparativ luna februarie din 2015. Profilul de creştere este similar cu cel al Poloniei, cu creşteri puternice atât din partea Wizz Air (5.000 de noi locuri), cât şi din partea Ryanair (28.000 de noi locuri).
Pieţele cheie din România sunt Italia, Marea Britanie şi Spania, care au crescut cu 22%, 23%, respectiv 24% în 2015. Germania este a doua cea mai mare piaţă, însă creşterea anuală a fost de doar 2%, acolo unde operatorul dominant este Lufthansa.
Citeşte mai mult pe ECONOMICA.NET