Cum se distrează şi cât muncesc tinerii români
Suntem la început de sezon estival, un sezon al distracției, în care suprapunerea obiceiurilor de consum cu cele de relaxare poate aduce vânzări considerabile pentru orice brand. De câte ori nu ați cumpărat o pălărie de pe litoral de care nu aveați nevoie, ați încercat un nou fel de mâncare sau un nou cocktail spunând „De ce nu, doar sunt în vacanță!”.
Starcom MediaVest continuă seria HumanGraphExperience cu ediția nr 4 – „The Pursuit of Fun” care surprinde de această dată obiceiurile de distracție ale tinerilor, unul din cele mai des targetate segmente de consumatori, datorită frecvenței și longevității crescute în consumul unui brand.
infograficul prezintă date despre tineri detaliate pe 2 segmente de vârstă: 18 – 25 ani și 26 – 30 ani. Extrase din infografic:
– 57% dintre tinerii de 18 – 25 ani muncesc mai puțin de 3 ore pe zi, iar 80% dintre ei nu sunt într-o relație. Pentru ei distracția este pură plăcere și adrenalină, apare des și spontan, cu bani mai puțini, în locuri ușor accesibile și în grupuri mari.
– Procentele se schimbă pentru tinerii de 26 – 30 de ani, dintre care 47% sunt căsătoriți, aprox 70% muncesc mai multe de 8 ore pe zi. Distracția în cazul lor devine planificată, urmărind anumite dorințe personale, în locuri în care se plătește și în grupuri stabile și compacte.
– Cum împărtășesc tinerii distracția? Dacă cei din prima categorie încarcă mai des poze și filmulețe, în special pe Facebook, și se concentrează mai mult pe ei inșiși, cei din cea de-a doua categorie sunt mult mai rezervați, surprinzând atât contextul, cât și momentul distractiv, folosind tehnologie de ultimă oră în materie de prelucrare poze și aplicații sau platforme precum Flickr sau Picasa.
– Petreceri, concerte sau călătorii? Componenta financiară (intrarea, biletele) în cazul petrecerilor, concertelor, adunărilor sau festivalurilor organizate pentru tineri este extrem de importantă și face diferența între cele două segmente de vârstă. Cu cât înaintează în vârstă, călătoriile devin mult mai planificate, în grupuri mai mici, iar pasiunile se modifică și ele.